آخرین اخبار

10. مهر 1394 - 17:39   |   کد مطلب: 3552
امام جمعه چرام گفت: آنچه آقای ظریف و همفکران او باید بدانند این است که به دست آوردن عزت و اقتدار در گرو مذاکره و نرمش افراطی در مقابل دشمنان نیست بلکه استکبارستیزی برای ایران هم «آرمانی ایدئولوژیک» و هم «منفعتی استراتژیک» است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه های این هفته ضمن تبریک عید غدیر و تسلیت فاجعه منا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و با متذکر شدن این مطلب که با حضور رئیس جمهور محترم در نیویورک حادثه تلخ منا صورت گرفت، گفت: چه به‌جا و شایسته بود که رئیس جمهور محترم همانند دیگر رؤسای کشورهای دیگر که در هنگام حادثه برای مردم کشورشان سفر خود را لغو می‌کردند و به میهن خود باز می‌گشتند، یک روز بعد از ورود به نیویورک به احترام جان باختگان حادثه منا و برای نشان دادن عمق فاجعه، به میهن اسلامی باز می‌گشت.

 

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به دیدار وزیر امر خارجه با رئیس جمهور آمریکا و دست دادن این دو با یکدیگر، ابراز کرد: از سوی وزارت خارجه اعلام شد این ملاقات اتفاقی بوده است، با فرض اتفاقی بودن این مسأله باز چیزی از زشتی این حرکت نابه‌جا کاسته نمی‌شود.

 

طزری، عنوان کرد: در سال اول دولت تدبیر و امید، زمانی که رئیس جمهور با اوباما تلفنی صحبت کرد و آقای ظریف با جان کری ملاقات داشت مقام معظم رهبری فرمودند بعضی از حرکات در آنجا نابجا بود و آقای ظریف تصریح کرد که دیدار بنده با کری نابه‌جا بوده است.

 

وی افزود: در مرداد سال 92 وقتی آقای ظریف و همکارانش در دستگاه دیپلماسی با حضرت آقا دیدار داشتند، مقام ولایت فرمودند؛ این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان ایران را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می‌دهند.

 

امام جمعه چرام تصریح کرد: با این وجود دستگاه دیپلماسی باز هم این حرکت را به شکلی زشت‌تر انجام داد و به فرامین مقام معظم رهبری جامه عمل نپوشاند، این حرکات و تکرار آنها در مکان‌های مختلف انسان را به این فکر می‌اندازد که شاید هدف از تکرار این حرکات ، عادی سازی روابط بین ایران اسلامی و شیطان بزرگ است، همان چیزی که بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نسبت به آن هشدار داده‌اند.

 

طزری اضافه کرد: شاید این گروه گمان می‌کنند که با این حرکات و شبیه آنچه با حکام خائن آل‌سعود صورت گرفت، می‌توانند دشمنی‌ها را کم کرد اما غافل از آنکه دشمنی دشمنان در رأس آمریکای جنایتکار زمانی پایان می‌یابد که ما از اصول و اهداف و انقلاب و اسلام خود دست برداریم.

 

خطیب جمعه چرام گفت: آنچه آقای ظریف و همفکران او باید بدانند این است که به دست آوردن عزت و اقتدار در گرو مذاکره و نرمش افراطی در مقابل دشمنان نیست بلکه استکبارستیزی برای ایران هم «آرمانی ایدئولوژیک» است و هم «منفعتی استراتژیک».

 

وی، افزود: ما هم براساس مبانی دینی خود معتقدیم نباید ظلم پذیر بود، باید به عنوان یک شیعه منتظر برای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) تلاش جدی کرد و هم‌اکنون به روشنی می‌بینیم که داشتن این راهبرد تا چه میزان توانسته است ما به ازای منافع کلان ملی ایجاد کند، پافشاری ما بر این رویکرد بوده است که امروز ما در دنیا به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، با نفوذ معنوی بسیار گسترده در جهان اسلام مطرح هستیم.

 

این مسئول مذهبی در چرام، تصریح کرد: اگر چین یا روسیه به دنبال تعریف منافع «استراتژیک» با ایران هستند، اگر اتحادیه اروپا در سند راهبرد این  اتحادیه در قبال ایران بر تفاهم با ایران بر سر مسائل منطقه خاورمیانه، «مستقل از سایر شرکایش» تصریح می‌کند، اگر ما به دلیل این جایگاه منطقه‌ای توانسته‌ایم امنیت خود را در بخش پرآشوب دنیا حفظ کنیم و منافع کلان اقتصادی و استراتژیک به دست بیاوریم، همه به دلیل تأکید بر حفظ این رویکرد استراتژیک و به ثمر رسیدن آثار بین المللی‌اش است.

 

وی، افزود: پس اگر ما این منافع استراتژیک را می‌خواهیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که همچنان نماد اصلی مبارزه با استکبار در جهان شناخته شویم در غیر این صورت باعث تضعیف محور مقاومت و گفتمان استکبارستیزی می‌شویم و در نتیجه، هم از آرمان مهدوی خود دور شده‌ایم و هم منافع استراتژیک(حیاتی) و کلانی را از دست خواهیم داد.

 

امام جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری بارها فرمودند، این متن جامع که نوشته شده است باید مسیر قانونی خود را طی کند نتیجه هر آنچه شد دولت موظف به عمل کردن به آن است، گفت: لیکن در این سفر مشاهده شد که مسئولین به صراحت اعلام کردند که ما اجرایی شدن برجام را آغاز کرده‌ایم و دستگاه دیپلماسی کشور مسئول رسیدگی و نظارت بر اجرای برجام را هم معین کرده است.

 

طزری خاطرنشان کرد: این یک بدعت است دولتی که خود را به اعتدال و میانه‌روی توصیف می‌کند نباید بنیانگذار بدعت دور زدن قانون باشد، چگونه از نهادهای کشور بخواهیم ملتزم به قانون شوند در حالی که دولت خود قانون را عمل و اجرا نمی‌کند.

 

وی افزود: از نمایندگان مجلس خواسته می‌شود حال که قرار است نتیجه بررسی از برجام اعلام شود، به وظیفه قانونی و شرعی که به خاطر آن قسم یاد کرده‌اید عمل کنید و روزنه‌های نفوذ در برجام را بر روی استکبار ببندید.

 

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: دشمنان نظام در رأس آمریکا، حرکات و گفتار بعضی از مسئولین را به پای همه نظام و ملت نگذارند و ذوق زده نشوند، این گونه گفتار و حرکات به نمایندگی از ملت ایران نیست بلکه بدانند ملت بزرگ ایران اسلامی هرگز دشمنی‌ها و جنایات آمریکا را فراموش نکرده و تا ریشه کردن استکبار از پای نخواهند نشست.

 

 

منبع:پایگاه خبری چرام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک