آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1394 - 12:52   |   کد مطلب: 1450
رئیس دانشگاه علوم معارف اسلامی کشور آمریکا و اسرائیل را پشت پرده تمامی تحولات منطقه و به خصوص جنگ های داخلی در کشورهای عراق ،سویه و یمن دانست و گفت: رژیم آل سعود بزرگ شده تفکر اسلام آمریکایی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، به همت بسیج اساتید دانشگاه یاسوج نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه با موضوع "آخرالزمان و تحولات منطقه" با حضور آیت الله دکتر احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم معارف قم در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، رئیس دانشگاه علوم معارف قم به مسائل منطقه و جنگ های درون منطقه ای اشاره کرد و گفت: نقشه امروز دشمن تفرقه و ایجاد اغتشاش و فروپاشی از درون در کشورهای اسلامی و کشتن مسلمان به دست بردار مسلمان خود است.

 

بیش از چهار هزار سال از تاریخ پنج هزار ساله بشری صرف جنگ و خونریزی شده است

 احمدی با بیان اینکه در تاریخ پنج هزار ساله بشری بیش از چهار هزارو 600 سال آن جنگ و خونریزی بوده است، ابراز داشت: تاریخ بشر نشان می دهد که همیشه کشورهای جهان به دنبال خونریزی، جنگ و اغتشاش برای  به دست آوردن قدرت علیه قدرت های دیگر بوده اند.

 

از جنگ چوب و چماقی تا جنگ نرم امروزی

وی جنگ های انجام گرفته در طول این مدت را پنج جنگ، از جنگ علیه نفر با چوب وچماق تا جنگ نرم امروزی برشمرد و گفت: دوران در طول تاریخ نشان می دهد که در این پنج هزار سال  دولتمردان کشور  با راه اندازی جنگ های تک نفره تا جنگ های نرم و اقتصادی سعی بر نشان دادن قدرت و یکته تازی کشور خود علیه کشورهای دیگر بوده است.

 

آیت الله دکتر احمد عابدی

این استاد حوزه و دانشگاه به تغییر جنگ های جدید مدرن و رباتیک اشاره کرد و گفت: امروز جنگ در کشورهای منطقه برپایه اقتصاد و براندازی حکومت های دیگر برای نشان دادن قدرت یکجانبه است.

 

جنگ روانی و درون خانوادگی نقشه جدید دشمن بر علیه اسلام

 

احمدی با بیان اینکه نیمی از بودجه های کشوری جنگ طلب صرف هزینه های نظامی و آموزش دفاعی در کشورهای دیگر می شود، گفت: جنگ امروز، صرف هزینه های روانی و دفاعی ، جنگی درون خانوادگی است که توطئه های روانی مردم یک کشور را به جان هم می اندازد همان چیزی که امروز در کشورهای عربی و تقابل مسلمانان علیه مسلمان می بینیم.

 

آمریکا و اسرائیل پشت پرده تمامی تحولات منطقه

 

وی آمریکا و اسرائیل را پشت پرده تمامی تحولات منطقه و به خصوص جنگ های داخلی در کشورهای عراق ،سویه و یمن دانست و گفت: پیروز جنگ های فرسایشی و  روانی در کشورهای منطقه و عربی آمریکا و رژیم صهونیستی است.

 

رئیس دانشگاه علوم معارف قم جنگ امروز گروه های سلفی علیه علویان و شیعیان را نمادی از اسلام هراسی و شیعه هراسی در کشور های منطقه و به خصوص عراق،سوریه و یمن دانست و گفت: طرح دشمن در کشورهای منطقه خاورمیانه، پدید آوردن خاورمیانه جدید با تفکر اسلام آمریکایی یا همان اسلام ابوسفیانی وهابی است.

 

رژیم آل سعود بزرگ شده تفکر اسلام آمریکایی است

 

 احمدی رژیم آل سعود را بزرگ شده تفکر اسلام آمریکایی در منطقه علیه مسلمانان دانست و گفت: امروز غرب و در رأس آن رژیم صهونیسنی با به راه انداختن گروه های تروریستی سلفی، تکفیری با حمایت دول غربی شامل عربستان و هم پیمانانش به دنبال از بین بردن اسلام ناب محمدی است.

 

اسلام هراسی وشیعه هراسی هدف مشترک غرب و آل سعود است

 

وی با بیان اینکه توطئه پردازان جنگ امروز در خاک کشورهای سوریه ، عراق و یمن به دنبال تجزیه این کشورها برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند، ابراز کرد: هدف عربستان و هم پیمانان غربی ان از بین بردن تفکرات شیعی ، ضربه زدن به اسلام و گنجاندن اسلام آمریکایی در منطقه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه به تحولات سوریه و هم پیمانی دولت اردوغان با تروریست های النصره اشاره کرد و افزود: رجب طیب اردوغان بزرگ شده مذهب اخوان المسلمین یا همان سلفی گری وهابی است که امروز در خاک سوریه به دنبال بر سر کار آوردن حکومت عثمانی هاست.

 

اخوان المسلمین همان سلفی های امروزی هستند

 

 احمدی به مسائل مصر و شکست اخوان المسلمین در این کشور و کودتای ژنرال السیسی علیه دولت محمد مرسی اشاره کرد و گفت: کشتار بی رحمانه شیعیان و گروههای مذهبی الزهر مصر باعث شکست دائمی این گروه سلفی در خاک مصر شد.

 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی و رژیم آل سعود به دنبال بر سر کار آوردن تفکرات ابوسفیانی و خوارج تندرو در منطقه است، گفت: همانطور که می بینیم تفکرات امروز گروههای سلفی داعش در عراق و  النصره در سوریه همان تفکرات ابوسفیانی و خوراج تندور در زمان جاهلیت است.

 

تفکرات ابوسفیانی و خواج تندرو امروز در سوریه و عراق دست به آدم کشی می زند

 

رئیس دانشگاه علوم معارف قم با تأکید  بر اینکه تفکرات ابوسفیانی و خوراج تندروی مدرن به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام و تفکرات شیعی است، ابراز کرد: جنگ امروز جنک بین مذهب هاست و همانگونه که می بینیم این تفکرات سنی را علیه شیعه تشویق می کند و خواهان برادر کشی است.

 

توافقات هسته ای بهانه غرب برای ضربه زدن به اساس انقلاب است

 احمدی به مسائل هسته ای و مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 اشاره کرد و گفت: مسئله هسته ای امروز بهانه غرب بوده و غرب در این توافقات به دنبال فروپاشی نظام اسلامی ایران است.

 

دوران بزن و در رو تمام شد

وی با بیان اینکه در توافقات ذکر شده که تحریم ها به کلی برداشته نمی شود و فقط 5درصد تحریم ها منوط به توافقات هسته ای است، تصریح کرد: مسئله مذاکرات و بحث توافقات امروز بهانه غرب برای تبلیغات خود است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد.

 

آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
آیت الله دکتر احمد عابدی
 
 
 
منبع: بویرخبر
 
انتهای پیام/ر200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک