آخرین اخبار

26. آبان 1394 - 19:31   |   کد مطلب: 3902
پنجمین همایش سه ساله‌های حسینی به یاد مظلومیت دختر سه یاله اباعبدالله الحسین(ع) در زینبیه دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،حضرت رقیه(س) برهان بزرگی دال بر مظلومیت اهل بیت(ع) و رسوا کننده سیاهکارنی است که داعیه جانشینی رسول اکرم(ص) را در سر داشتند.

دختر سه ساله سالار شهیدان یکی از جلوه‌های شکوه و عظمت عاشورا است و حضور این کودک خردسال در متن نهضت سرخ حسینی بی هیچ شک و شبهه‌ای اتفاقی ساده و ناچیز نبوده است.

همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س) همایش سه ساله‌های حسینی در زینبیه دهدشت برگزار شد.

در این همایش که برای پنجمین سال متوالی در دهدشت برگزار می‌شود مادران و دختران سه ساله شرکت کننده در این مراسم با پوشیدن مقنعه سبز رنگ به یاد مظلومیت دختر سه ساله امام حسین(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

آفرین آذری در حاشیه برگزاری مراسم در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را آشنایی هر چه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و یادآوری رنج‌ها و مصائب فرزندان امام حسین(ع) دانست.

مسئول هیئت حضرت زینب(س) الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده، ولایتمداری امام حسین به ویژه کودکان و صبر و پایداری در برابر مشکلات را از دیگر اهداف همایش سه ساله‌های حسینی عنوان کرد.

با بیان این‌که این همایش همه ساله در زینبیه دهدشت برگزار می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی دقیق هر سال همزمان با شهادت مظلومانه دختر سه ساله ابا عبدالله الحسین(ع) آیین سوگواری برگزار می‌شود.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک