آخرین اخبار

7. خرداد 1398 - 11:26   |   کد مطلب: 8964
کشاورزان از نوع کار و قیمت کارکرد کمباین ها ناراضی هستن و معتقد اند اکثر آنها عمدا برداشت زمین ها را طول می دهند تا مبلغ بیشتری از کشاورزان طلب کنند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ با فرارسیدن آخرین ماه از فصل بهار و زمان برداشت گندم، این روزها کشاورزان دست به کار شده و اقدام به برداشت گندم کرده اند.

برخی از کشاورزان به روش های قدیمی و با دست و برخی دیگر به وسیله دستگاه های مکانیکی(کمباین) اقدام به برداشت محصولات خود می کنند.

در این شرایط کشاورزان از نوع کار و قیمت کارکرد کمباین ها ناراضی هستن و معتقد اند اکثر آنها عمدا برداشت زمین ها را طول می دهند تا مبلغ بیشتری  از کشاورزان طلب کنند.

به گفته ی این کشاورزان مبلغی که قبلا اعلام شد به ازای هر ساعت دیم ۹۰ هزار تومان بود که دارندگان کمباین ها این قیمت ها را خودسرانه بالابرده اند.

 

سید عمران تقوی رئیس اداره جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار کهگیلویه گفت : نرخ مصوبی که از طریق وزارت و به صورت سراسری به تمام کشور صادر شده مشخص است و ما این نرخ نامه را به کمباین داران نیز ابلاغ کردیم ولی در شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان ها نیز شرایط بیشتر به صورت توافقی صورت می گیرد ومالک زمین و کمباین دار به صورت توافقی این کار را انجام می دهند.

 

تقوی گفت : با وجود توافقی بودن این کار این اداره آمادگی دارد تا هر گونه گزارش یا شکایت مبنی بر افزایش قیمت ها را بررسی کند.

 

وی افزود : نرخ کارکرد کمباین ها به صورت ساعتی مشخص شده اما در هر منطقه نیز تفاوت های ناچیزی نیز وجود دارد. برای مثال امکان دارد زمینی  ناهمواری داشته و یا به صورت سنگلاخی باشد که این موارد و موارد دیگر موجب بالارفتن ساعت های کارکرد کمباین شده و در ادامه منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک