آخرین اخبار

19. شهريور 1395 - 0:50   |   کد مطلب: 6019
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمدگفت:روستاهای ما به یک بیابان فرهنگی تبدیل شده اند و شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در نبود نهادهای فرهنگی و انتن های صدا وسیما جولان می دهند.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  شهرام مهدوی مطلق مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در مراسم افتتاح مسجد روستای خیکنده پشت کوه جلیل، که توسط دانشجویان جهادی دانشگاه فرهنگیان یاسوج تاسیس شد، ضمن تقدیر از همکاری مردم روستا با دانشجویان جهادی و استقبال از حضور آنها در این منطقه بیان داشت: دست یکایک  اهالی این روستا را می بوسیم.

مهدوی مطلق با اشاره به فعالیت های دانشجویان جهادی استان در روستا های محروم، گفت: در سه ماهه تابستان امسال، دانشجویان بسیجی در قبال اردوهای جهادی، در قالب ساخت، تعمیر، آغاز و یا تکمیل ۱۰ مسجد در روستا های مختلف حضور پیدا کردند.

وی افزود: ۲۴ مورد کمک به ساخت و تعمیر خانه مستضعفین و محرومین داشته ایم و ۸ مدرسه با ۳۲ کلاس در تابستان امسال توسط دانشجویان بهسزی و ترمیم شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان از اعزام تیم های پزشکی به روستاهای فاقد خانه بهداشت در سه ماهه تابستان خبر داد و گفت: بیش از ۸۲۰ نفر تحت درمان این تیم های قرار گرفته اند و بیش از ۲۱۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های تقویتی تابستانه اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان در عرصه های کار آفرینی تا کنون ۶۸۰ نفر آموزش مهارت های مختلف را دیده اند و در عرصه زنان و خانواده تا کنون ۳۵۰۰ خانم در کلاس های مختص خواهران شرکت داشتند.

مهدوی به تکلیف گرایی دانشجویان جهادی اشاره کرد و گفت: بچه های جهادی می دانند که دقیقا در کجا ایستاده اند و باورشان این است که با عقبه فکری در دفاع مقدس و نهضت عاشورا، به خدمت رسانی به مردم محروم می پردازند و حضور بچه های جهادی در این روستا ها همانند حضور رزمندگان اسلام در شام و سوریه و عراق است.

این مقام مسئول، به نگرانی های موجود در روستا ها اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگی نگرانی های جدی در روستاها وجود دارد.

وی افزود: روستاهای ما به یک بیابان فرهنگی تبدیل شده اند و شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در نبود نهادهای فرهنگی و آنتن های صدا وسیما جولان می دهند.

مهدوی ادامه داد:هر جوانی که در غرب به ۱۸ سال می رسد ۱۵ بار تجاوز، تعرض و قتل را چه در عرصه خانوادگی خود و چه در سطح اجتماع تجربه یا مشاهده کرده است و امروز در شبکه های ماهواره ای و اجتماعی دنبال این هستند که جوان های ما را به این روز برسانند.

وی به دغدغه های فرهنگی دانشجویان جهادی اشاره کرد و گفت: امیدواریم دغدغه و صدای بچه های جهادی به واسطه خلاء هایی که در روستا ها وجود دارد به شورا تامین استان رسانده شود.

منبع: سایت مردم ک و ب

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک