آخرین اخبار

6. تير 1395 - 19:45   |   کد مطلب: 5455
رئیس دادگستری کهگیلویه مطرح کرد
کاهش 27 درصدی وقوع نزاع‌های دسته جمعی در کهگیلویه
رئیس دادگستری کهگیلویه از کاهش 27 درصدی وقوع نزاع‌های دسته جمعی طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این کاهش نتیجه اقدامات پیشگیری از جرم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، مجید کرمی رئیس دادگستری کهگیلویه در نشست خبری تشریح عملکرد یک ساله دستگاه قضایی شهرستان، رسیدگی و صدور حکم در شکایات را از مهمترین وظایف قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: طی یک سال گذشته 12 هزار و 407 پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان وارد شده که علاوه بر رسیدگی و مختومه شدن این تعداد پرونده،379 فقره از گذشته یعنی رسیدگی مثبت در این حوزه انجام شده است.

 

رئیس دادگستری کهگیلویه تصریح کرد: رسیدگی به پرونده‌های وارده در مقایسه با یک سال گذشته که 124 پرونده عملکرد مثبت وجود داشته عملکرد رو به رشدی بوده است.

 

کرمی تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه‌های عمومی و انقلاب این شهرستان را 6 هزار و 31 فقره عنوان و تصریح کرد: در مدت مذکور،6 هزار و 39 فقره پرونده در دادگاه‌های عمومی و انقلاب رسیدگی و مختومه شده است.

 

وی شعب شبه قضایی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شورای حل اختلاف به لحاظ افزایش صلاحیت‌های رسیدگی در طول امسال ورودی‌های بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است افزود:چهار هزار و 34 فقره پرونده به این شورا وارد که از این تعداد 3 هزار و 162 پرونده مختومه شده است.

 

کرمی رسالت شورای حل اختلاف را بر ایجاد مصالحه و سازش خواند و با مطلوب عنوان کردن عملکرد اینش ورا بیان کرد: شورای حل اختلاف شهرستان در انجام رسالت حائز رتبه نخست در استان شده است.

 

این مسؤول میزان وقوع طلاق با توجه به جمعیت شهرستان را بالا دانست و بدون اشاره به درصد افزایش این پدیده خواستار تلاش‌های بی‌وقفه مسؤولان فرهنگی و اجتماعی در زمینه کاهش وقوع طلاق شد.

 

کرمی با بیان اینکه تلاش‌های دستگاه قضایی شهرستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به ثمر نشسته است کاهش نزاع‌های دسته جمعی در مقایسه با یک سال گذشته را حاصل عملکرد این مجموعه در انجام وظیفه پیشگیری از وقوع جرم خواند و گفت: وقوع نزاع‌های دسته جمعی 27 درصد کاهش یافته است.

 

وی کاهش 3.5 درصدی سرقت و کاهش 16 صدم درصد جرائم مواد مخدر را از دیگر نتایج اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم عنوان کرد./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک