آخرین اخبار

21. شهريور 1394 - 16:44   |   کد مطلب: 3340
در شمال خاوری و در فاصله سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری‌شدن بر سینه سنگی کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش می‌گذارد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، اصلي ترين جاذبه گردشگري شهر ياسوج یا همان پایتخت طبیعت آبشار زيبا و معروف ياسوج است، اين آبشار در فاصله 2 کيلومتري مرکز شهر و در شمال شهر ياسوج واقع شده و هر ساله مورد توجه گردشگران و توريستهاي ايراني و خارجي قرار مي‌گيرد.

 

 آب‌ چشمه‌هايي‌ كه‌ از دل‌ كوه‌هاي‌ زاگرس‌ جوشيده‌ در دو كيلومتري‌ شمال‌ شهر ياسوج‌ آبشاري‌ به‌ ارتفاع‌ ده‌ متر را به‌ منظر تماشا گذاشته‌ است‌.

 

چشم‌انداز اين‌ آبشار، نهرهاي‌ آب‌ در بستر مارپيچ‌ مشبك‌، باغ‌هاي‌ ميوه‌، مراتع‌ سرسبز و پر از گل‌هاي‌ رنگارنگ‌ است‌، كه‌ چشم‌ بيننده‌ را خيره‌ مي‌سازد از ویژگیهای این آبشار ل انگیز است.

 

 هر ساله‌ آبشار ياسوج‌ در فصل‌ بهار، تابستان‌ و پاييز پذيراي‌ گردشگران ز یادی از داخل و خارج کشور است که بر بیشتر شناخته شدن یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت بیشتر افزوده است.

 

وجودآبشار های متعدد در شهرستان بویراحمد و بویژه یاسوج باعث شده که این شهر لقب شهر آبشاران زیبا را برای خود یدک بکشد.

 

در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل، زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده و زیبایی ویژه ای به این مکان، از مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشیده است.

 

این آبشار در شمال شهر یاسوج واقع شده و دارای جاده دسترسی آسفالت بوده و از ابتدای نوروز تا اواخر مهرماه فصل مناسبی برای تفریح در آبشار و پذیرایی گردشگران است.

 

در حاشیه همین تفرجگاه، سکوبندی‌ها و آلاچیق‌های برای استراحت و پذیرای گردشگران و مسافران برپا شده که هر گوشه آن جلوه‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

 

آبشار یاسوج با چشم‌انداز بدیع و موقعیت ویژه واقع در یاسوج پایتخت طبیعت ایران، سالانه شمار فراوانی از مسافران و گردشگران را بازدید می‌کنند.

 

این آبشار که بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهر را نیز تامنی می کند در فصل تابستان موجب رونق صنعت توریسم در یاسوج شده است.

 

از نکات مهم حضور گردشگران و مسافران در این پارک را می توان تب گرفتن عکس سلفی با لباس های محلی و خود آبشار برای ثبت یک لحظه خاطره انگیز دانست و  از طرفی دیگرهم می توان ترافیک بسیار بالای این مکان تفریحی را یکی از معایب آن دانست.

 

آبشار یاسوج که می تواند منبع بسبیار مهمی برای توسعه گردشگری این شهر باشد،امروز با نداشتن برخی از زیرساختهای مهم زیر شعاع قرار گرفته است.

حضور مسافران و گردشگران از تمامی نقاط کشور در این جاذبه تفریحی باعث بیشتر شناخته شدن شهر یاسوج نسبت به گذشته شده، اما از طرفی دیگر شدت حضور مسافر در این شهر جوانان، باعث صدمات جبران ناپذیر به طبیعت آن هم شده است.

منبع: بویر خبر

 

آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
آبشار یاسوج

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک