آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1395 - 20:30   |   کد مطلب: 5276
رئیس محیط زیست کهگیلویه خبر داد
شیوع بیماری ppr دامی در شهرستان کهگیلویه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت: شیوع بیماری ppr مهلک دامی در این شهرستان سبب از بین رفتن تعداد زیادی از دام‌ها شده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید قدرت‌الله علیپور رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه  در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌هایی که توسط محیط زیست شهرستان کهگیلویه در دستور کار است، اظهار کرد: اقدامات حفاظتی در برابر بیماری‌های دام‌ها یکی از اقداماتی است که توسط محیط زیست در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه افزود: یکی از این بیماری‌ها «پی‌پی‌آر» است که موجب از بین رفتن تعدادی از دام‌ها در این شهرستان شده است.

 

وی به برخی از اختلاط‌هایی که بین دام‌های اهلی و وحشی صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: همجوار بودن چراگاه دام‌های اهلی و وحشی در منطقه خائیز موجب ایجاد چنین بیماری شده است.

 

علیپور افزود: اقدامات حفاظتی در برابر این بیماری‌های مشترک بهترین راه در جلوگیری از چنین بیماری است.

 

وی گفت: به همین منظور و با هماهنگی با دستگاه‌هایی مانند دامپزشکی و امور عشایر تعداد 10 هزار دام این منطقه برای جلوگیری از این بیماری مهلک مایه‌کوبی شدند.

 

علیپور با اشاره به وظایفی که اداره محیط زیست برای جلوگیری از بیماری در میان حیات وحش در همه مناطق از جمله منطقه حفاظت شده خائیز دارد، افزود: دامداران در صورت مبتلا شدن دام‌های خود به چنین بیماری آن را به اداره محیط زیست اطلاع دهند./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک