آخرین اخبار

21. آذر 1394 - 14:32   |   کد مطلب: 4207
فرمانده سپاه فتح گفت: انگیزه فردی، خیرخواهانه و خداپسندانه در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، عامل و محرک اصلی است و اگر یک معلم چنین انگیزه ای در خود نداشته باشد قطعاً موفق نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، دومین نشست مجمع عمومی سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز سه شبه 17 آذر در سالن جلسات سازمان آموزش و پرورش استان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

نقش مهم فرهنگیان در ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق درکشور

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد، سخنران ویژه این مجمع با اشاره به نقش آموزش و پروش و فرهنگیان در ایجاد فرهنگ مطالعه و تحقیق درکشور اظهار کرد: فرهنگ مطالعه و تحقیق، مبحث بسیار ضروری و مهمی است که پایه آن از آموزش و پرورش شروع می شود و لازم است از جانب فرهنگیان کشور و آموزش و پرورش در این باره توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: اگر شرایط به گونه ای فراهم شود که فرهنگیان انگیزه لازم و احساس تکلیف خوبی نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق داشته باشند، این کار مهم و اثر گذار صورت می پذیرد.

 

انگیزه خیرخواهانه و خداپسندانه، محرک اصلی اقدامات فرهنگی

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد نقش انگیزه فردی و خیرخواهانه را در این موضوع بسیار مهم دانست و افزود: انگیزه فردی، خیرخواهانه و خداپسندانه در انجام این امور چاشنی اصلی و محرک اصلی است و اگر یک معلم چنین انگیزه ای در خود نداشته باشد قطعاً موفق نخواهد بود.

 

وی در خصوص داشتن انگیز خیرخواهانه همراه با صداقت برای پیشرفت در چنین هدف هایی گفت:اگر فعالیت های ما از سر محبت باشد قطعا پیروزی حاصل خواهد شد. همچنان که در تاریخ هم دیده ایم موفقیت و اعتبار پیامبران نیز به واسطه عمل آن ها در راستای رضایت خداوند به دست آمد. در کشورمان نیز امام خمینی (ره) نیز چون همه وجودش در خدمت اسلام و انقلاب بود امروز در دنیا نامش جهانی است.

بوعلی تصریح کرد: عزت انسان به روح اوست که وقتی با تمام وجود در خدمت انجام یک کار قرار بگیرد به نتیجه می رسد ومستحق هر مقام، پیش رفت و کمالی می شود.

 

وقتی انگیزه و دلسوزی سبب ساخت هزاران مدرسه و حسینیه می شود

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به حضور پررنگ افراد نیکوکار در امر مدرسه سازی و دیگر عرصه ها بیان کرد: درآموزش و پرورش کسانی که هیچ مسئولیت و امکانات سازمانی هم ندارند با انگیزه های خدمت رسانی، خداپسندانه و خبرخواهانه و از سر دلسوزی به این عرصه ها ورود می کنند و به ساخت و ساز مدرسه، کلاس و حسینیه و دیگر عرصه ها می پردازند.

 

رسالت فرهنگیان فراتر از مسائل بومی و منطقه است

وی در ادامه به نقش مهم فرهنگیان در قبال آینده کشور اشاره کرد و گفت: مبادا مسایل جزئی، زود گذر سیاسی، بومی و منطقه ای یا حزبی ما را از مسائل مهمی که آینده این مملکت و آینده دینی مان را به خطر می اندازد غافل کند.

 

بوعلی با خاطر نشان کرد: غربی ها بعد از سقوط کمونیسم به عنوان رقیب امپریالسم و غرب، اسلام را بزرگ ترین مانع خود قلمداد می کنند. بنابراین آنچه امروز در دنیای کفر به سردمداری صهیونیسم به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده وبا همه امکاناتشان دنبال می شود پروژه «اسلام هراسی» برای نابودی اسلام است.

 

وی با اشاره به این که کشور جمهوری اسلامی ایران جزیی از اسلام است ونابودی اسلام در نظر صهیونیست یک اصل است تصریح کرد: در نظر دارند اسلام را بدنام کرده و دینی متحجر، دارای جمود فکری و دینی بی منطق و خرد به تمام دنیا معرفی کنند. آن ها به شکل های مختلف به دنبال سرکوب بدنام کردن اسلام هستند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد به مقوله مهم فرهنگ یه مثابه تنفس برای جامعه اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ را از هر جامعه ای بگیرند آن جامعه در آینده هیچ حرفی و هیچ دلیلی  برای استقرارش نخواهد داشت.

وی افزود:آنچه به انسان هویت می دهد و موضع گیری آن را مشخص می کند، فرهنگ اوست که اگر تمام شد دلیلی برای مقاومت ندارد. کسانی که هویت دینی خود را از دست می دهند همه استقلال خود را ازدست می دهند.

 

بوعلی بیان کرد: امروزه خیلی ها با شعار عوام فریبانه مثل ایجاد نظم نوین در پی حکومت کردن بر جهان هستند. در این میان هم  آمریکا را می بینیم که در حال به هم ریختن ساختار حکومت های مقتدر اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در مملکت از این موضوع مهم غفلت کنند در حقیقت به دین، آینده، اعتبار، باور ها و ارزش هایی که نسل های قبل با جان و مال از آن دفاع و محافظت کردند خیانت نموده اند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پایه و اساس جمهوری اسلامی آن چیزی است که رهبر کبیر انقلاب فرمودند و باید بر اساس آن عمل کنیم: "ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت."

 

 وی در پایان گفت: رهبری فرمودند حواسمان باشد که واقعیت های موجود واژگون تعریف نشوند وغلط فهمیده نشوند و خود را آماده کنیم برای ایفای نقش در ایجاد نظم جدید که با قوی کردن ایران اسلامی در سه زمینه علم  فناوری، اقتصاد و زیر ساخت های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی  و مهم تر از همه "فرهنگ" و توجه به مسایل فرهنگی امکان پذیر است.

منبع: چهارفصل

انتهای پیام/300

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک