آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 20:39   |   کد مطلب: 5158
براساس برخی شنیده ها و شواهد در یکی دیگر از مراکز دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد( در یاسوج ) تاکنون تعداد زیادی نیرو با مدرک کاردانی و کارشناسی از طریق نفوذ و سفارش برخی سیاسیون به خدمت گرفته شده اند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، استخدام های بدون ضابطه و برکنار کردن نیروها در برخی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در دوسال اخیر به اخبار داغ رسانه ها تبدیل شده است و موجی از نگرانی را برای کارکنان اخراج شده و جوانان تحصیل کرده جویای کار بوجود آورده است.



شنیده ها حاکی است در سالهای اخیر در برخی نهاد ها و ادارات تعداد زیادی  نیرو با سفارش برخی افراد سیاسی استخدام شدند در حالی که جوانان فرهیخته و تحصیلکرده جویای کار در سطح اجتماع کوچک کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما نورچشمی ها خود را از همه پیشتاز تر دیده و حقوق جوانانی که شایستگی آن را دارند پایمال کرده اند.



آنچه در این بین مسلم به نظر می رسد برخی ضعف باعث شده است تا در نهادها و مراکز آموزشی فقط افراد خاصی را استخدام کنند که با کمی تحقیق و تفحص می توان به حقیقت و واقعیت موضوع پی برد.

گفته می شود این بار در یکی از مراکز دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد شش نفر از یک شهرستان، سه نفر از یک شهرستان و یک نفر نیز از شهرستان دیگر استخدام شده اند که ردپای یک فرد با نفوذ سیاسی را می توان در این زمینه یافت.

اکثر این افراد تحصیلاتشان لیسانس و زیر لیسانس می باشد در صورتی که چند هزار نفر در شهرستان های بویراحمد و دنا با تحصیلات عالی ارشد و دکتری جویای کار هستند.

شنیده ها حاکی است یک فرد سیاسی در استخدام این افراد نقش دارد و بکارگیری این افراد در این مرکز دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد (در یاسوج) براساس مشی سیاسی، جناحی و مرتبط با انتخابات صورت گرفته است.

بر اساس این شنیده ها  و شواهد ریاست این مرکز دانشگاهی نیز خود از افراد مورد حمایت این فرد سیاسی بوده و از این طریق نیروهایی که وی معرفی می شود را در این مرکز دانشگاهی به کار گرفته است.



ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که به راستی چه دلیلی وجود دارد که یک نهاد کوچک همچون این مرکز دانشگاهی که کل نیروهای آن از بدو تاسیس تا پارسال 30نفر استخدامی بوده، ولی به یکباره در طول یک سال 15نفر با استفاده از نفوذ سیاسی و به طور سفارشی در این نهاد مشغول به کار شوند.

بر اساس این شنیده ها این دومین مرکز دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد و در شهر یاسوج است که استخدام های بدون ضابطه و سفارشی در آن انجام شده است.

 استخدام نیرو در این مرکز دانشگاهی در حالی صورت گرفته است که در سالهای اخیر در دانشگاهی دیگر نیز تعداد زیادی نیرو جذب شده و به تازگی نیز برخی از کارکنان آن از کار برکنار شده اند.

نقش نیروهای نظارتی و دستگاه قضایی به عنوان دستگاهی مقتدر برای برخورد با خاطیان در این مراکز دانشگاهی حائز اهمیت است و از مطالبات جدی جوانان تحصیل کرده جویای کار به شمار می رود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک