آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 15:35   |   کد مطلب: 4912
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه خبر داد
تولید 36هزار اصله نهال در کهگیلویه طی سالجاری
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از تولید 36هزار اصله نهال در این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، هدایت الله آویزیش رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران افزود: منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه دارای مساحتی بالغ بر 406هزار و 679 هزار هکتار مربع است که از این مجموع 35 درصد مساحت برابر با 140هزار و 307 هکتار مرتع و 65 درصد دیگر با مساحتی 264 هکتار را جنگل تشکیل می دهد.

 

وی بیان کرد: شهرستان کهگیلویه دارای دو نوع اقلیم سردسیری و گرمسیری است که گرمسیری آن از ارتفاع 500 متر از سطح دریا در کنار رودخانه مارون تا راتفاع 1700متری تا چاروسا ادامه دارد.

 

رییس منابع طبیعی کهگیلویه عنوان کرد: اقلیم سردسیری از ارتفاع 1700متر تا سه هزار و 250متر در کوه های سیاه و سفید امتداد دارد.

 

 آویزیش با توجه به دو نوع آب و هوای متفاوت در کهگیلویه گونه های درختچه این شهرستان را شامل بلوط، زلزالک، سرو کوهی، بن، بنه، زبان گنجشک و بادام عنوان کرد.

 

وی مهمترین گونه های مرتعی را شامل جاشیر، گون، یونجه و ماش کل خوشه ای عنوان کرد.

 

این مسئول تصریح کرد: مهم ترین اهداف منابع طبیعی تدوین سیاست ها و راهبردهای بخش منابع طبیعی با آبخیز داری و و تنظیم و اجرای برنامه های توسعه منابع طبیعی و آبخیز داری در چارچوب سیاست های توسعه مابع طبیعی پایدار، حفظ حمایت، حراست و بهره برداری اصولی از جنگل ها و مراتع و حوزه های آبخیز کشوری، تشخیص و تفکیک حریم قانونی اراضی ملی و مطالع و برنامه ریزی مناسب جهت افزایش بهره وری در فعالیت های اجرایی می باشد.

 

آویزش با اشاره به در پیش رو بودن هفته منابع طبیعی به تشریح برنامه های  این اداره در این هفته پرداخت و تصریح کرد: روز جشن درختکاری، روز منابع طبیعی رسانه و صدا و سیما، منابع طبیعی جنگل و قانون، و برنامه بسیج و هیاران از جمله برنامه های این حوزه در هفته منابع طبیعی است.

 

وی شرکت پرسنل این حوزه در نماز جمعه و توزیع400 اصله نهال در بین نمازگزاران را از دیگر برنامه های این اداره طی هفته منابع طبیعی عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 36هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی شهرستان تولید کردیم که این میزان بین شهرستان های گرمسیری از جمله گچساران، باشت، بهمئی، چرام، لنده، نورآباد ممسنی و شهرستان مسیری توزیع شدند.

ایسنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک