آخرین اخبار

26. مرداد 1394 - 18:11   |   کد مطلب: 3002
اگر چه برای اصلاح مصرف آب در کشور تلاشهای جدی صورت گرفته، برای جلوگیری از قطع و جیره بندی آب باید همه مردم و خانواده شیوه زندگی خود را تغییر دهند اما در برخی مواقع عدم مدیریت صحیح و بی توجهی به هدر رفت آب، این بحران را جدی تر از گذشته می کند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، سال 1394 سال سخت و دشواری در حوزه آب برای کشور است به طوری که مسئولان وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب کشور مکررا نسبت به قطع و جیره بندی آب در برخی نقاط کشور هشدار می دهند. روزی نیست که زیرنویس رسانه ملی در برنامه های پربیننده سیما به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ سازی و آموزش  نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.

 

اگر چه برای اصلاح مصرف آب در کشور تلاشهای جدی صورت گرفته، برای جلوگیری از قطع و جیره بندی آب باید همه مردم و خانواده شیوه زندگی خود را تغییر دهند اما در برخی مواقع عدم مدیریت صحیح و بی توجهی به هدر رفت آب، این بحران را جدی تر از گذشته می کند.

 

در سالی که مسئولان همواره بر کاهش مصرف آب تأکید دارند، ترکیدگی لوله در یکی از خیابان های شهر دهدشت در مدت چند روز گذشته، باعث به هدر رفتن هزاران لیتر از سرمایه های آبی کشور و منطقه شده و هنوز نیز مسئولان نسبت به حل این معضل بی توجه هستند.

پایگاه خبری کهگیلویه

 اين روزها كه شهر دهدشت در حال سپري كردن بحران كم آبي است، تركيدگي لوله آب شرب اين شهر در خیابان مذکور پارسی ، هدر رفت آب را به دنبال داشته و تنها خيابان و كوچه هاي آن را سيراب مي كند.

 

در حالی که مسئولان دائما از کم‌آبی خبر می‌دهند و شهروندان را به صرف‌جویی دعوت می‌کنند خود عاملاني جهت تشديد بحران كم ابي در اين شهر مي شوند.

 

آقای دستفال در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه با اشاره به گلایه شهروندان خیابان مذکور پارسی دهدشت نسبت به هدر رفتن آب در این خیابان اظهار داشت: بیش چند روز از ترکیدگی لوله آب در این خیابان می گذرد و در این مدت مردم و شهروندان این خیابان با نهادهای مسئول تماس گرفتند اما متأسفانه کسی به این مسأله توجه لازم را ندارد.

 

ساکن خیابان مذکور پارسی افزود: شهروندان و کسبه این خیابان به شدت نسبت به هدر رفتن آب در این خیابان ناراحت هستند و اعتقاد دارند که مسئولان باید در کنار فرهنگسازی و هشدار دادن به شهروندان، به اصلاح شبکه های آبرسانی خود توجه کند.

 

وی ادامه داد: در طول چند روز گذشته شاید بیش از هزار لیتر آب در خیابان مذکور پارسی دهدشت به هدر رفته و اگر در برخی شهرستان های کشور نیز وضعیت به همین ترتیب باشد، سالانه میزان زیادی از آب به خاطر بی توجهی به هدر می رود.

پایگاه خبری کهگیلویه

دستفال اضافه کرد: تا این لحظه تماسهای مکرر مردم دهدشت برای اصلاح لوله های این خیابان برای جلوگیری از هدر رفت آب به نتیجه نرسیده که امید می رود تا آب بیشتری اسراف نشده است، مسئولان به فکر اصلاح امر باشند.

 

 وی ادامه داد: روزی نیست که رسانه ملی از کمبود منابع آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی سخنی به میان نیاورد اما باید مسئولین با توجه به وضعیت موجود در اصلاح شبکه آبرسانی و توجه به درخواست های شهروندان تلاش مجدانه تری را صورت دهند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک