آخرین اخبار

30. دى 1394 - 15:29   |   کد مطلب: 4584
رئیس اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه گفت: خبرنگاران برای کار حرفه‌ای در جامعه باید امنیت شغلی و حرفه‌ای داشته باشند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران رسانه و مطبوعات در سرما و گرما زحمت می‌کشند تا اینکه خبر را به دست مخاطبین واقعی خود و همه مردم برسانند.

 

رئیس اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بین انتقاد و اعتراض تفاوت زیادی وجود دارد، عنوان کرد: وقتی که خبرنگار مقاله‌ای را منعکس می‌کند ممکن است تیتری از جانب مسئولی بیان شود اما خبرنگاران با توجه به گستره لغاتی که دارند و به طور حرفه‌ای کار می‌کنند آن را تشریح، تفسیر و تبیین کنند و ممکن است در لابلای آن حرفی انتقادی هم بیان شود و مدیر و مجموعه را مورد خطاب قرار دهد و آنها عکس العمل نشان دهند.

 

کاظمی‌جو با بیان اینکه زمانی که خبرنگار به مسئولی انتقاد می‌کند و آن انتقاد علمی، عینی، بیطرفانه، منصفانه و برای پیشرفت کار است همه باید استقبال کنند، افزود: زمانی که اعتراضی صورت می‌گیرد و اعتراض زمینه فساد در جامعه را به وجود می‌آورد باید از آن جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگار برای کار حرفه‌ای در جامعه باید امنیت روحی، روانی و شغلی داشته باشد که فقط برای انعکاس واقعیات در اجتماع تلاش کند، بیان کرد: خبرنگاران ما از آنجا که اصول اولیه خبرنگاری را پاس کرده‌اند حرفه‌ای هستند اما از این جهت که امنیت شغلی و معیشتی ندارند حرفه‌ای نیستند.     

      

کاظمی‌جو با اشاره به اینکه خبرنگاران شهرستان در ایام انتخابات با توجه به کثرت کاندیدها تا پاسی از شب در فرمانداری حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این جزو حرفه خبرنگاری‌ست و شخصی که قرار است کاندیدا شود و سرنوشت یک اجتماع برای 4 سال بدست آن بیفتد باید به چالش کشیده و نقد شود.

 

رئیس اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه خبرنگاران در آگاهی‌دهی و روشن‌دهی به مردم و اقشار جامعه می‌توانند تاثیر گذار باشند، گفت: سایتی که ممکن است در روز چند صد هزار بازدید کننده داشته باشد وقتی تحلیلی انجام دهد می‌تواند در خصوص جهت دهی به اشخاص نقش بسزایی داشته باشد.

 

کاظمی‌جو با اشاره به اینکه ممکن است برخی از سایت‌ها شیطنت‌هایی داشته باشند، تصریح کرد: ما باید حرمت اشخاص را نگه داشته و سلایق شخصی را در اخبار و تحلیل‌ها دخالت ندهیم.

 

رئیس اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه سایت‌هایی که تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد قرار دارند رسد می‌شوند، بیان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر سعی داریم تا جایی که امکان دارد با کسی برخورد از نوع قوه قهریه انجام ندهیم.

 

کاظمی‌جو با بیان اینکه برخی از سایت‌ها مجوز رسمی دارند و بعضی در حال دریافت پروانه فعالیت هستند، تصریح کرد: ما فقط در قبال سایت‌هایی که دارای پروانه فعالیت هستند مسئول هستیم.                  

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک