آخرین اخبار

12. دى 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 4360
امام جمعه شهرستان لنده گفت: متاسفانه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست و دستگاه های فرهنگی در قبال حجاب باید بیشتر مسوول باشند.

به گزارش پایگاه خبري تحلیلي كهگيلويه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، حجت الاسلام مهدی کیانی اصل امام جمعه شهرستان لنده در خطبه های ماز جمعه این شهرستان ضمن تقدیر ازحضور بی نظیر مردم در یوم الله 9دی اظهارکرد: مردم شهرستان لنده در آستانه ششمین سال از گذشت خلق حماسه 9دی در این شهرستان حضوری بی نظیر داشته و باردیگر حماسه دیگر خلق کرده اند.

 

*روز شهدای دانشجو

 

وی ضمن اشاره به سالروز حماسه مردم هویزه در دفاع از این شهر و روز شهدای دانشجو اظهارکرد: مقاومت وایستادگی مردم هویزه به خصوص شهدای دانشجو در دفاع از این شهر به نماد و الگوی از حماسه و مقاومت تبدیل شده است که جادارد یادو نام این شهدای عزیز برای همیشه زنده و جاوید بماند.

 

*نامه تاریخی امام خمینی به گورباچوف

 

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه ضمن اشاره به نامه تاریخی امام خمینی به گورباچوف در(1367ش)تصریح کرد: نامه تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچوف نشان از عمق بصیرت و دوراندیشی امام راحل در فروپاشی کمونیست بود که نامه های مقام معظم رهبری به جوانان غربی نیز نشان از درایت و دور اندیشی ایشان و آینده نگری ایشان در خصوص مسائل غرب و ترویج و فراگیرشدن دین میبن اسلام است.

 

*کشف حجاب سوغات رضاخان از غرب بود

 

وی ضمن اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان گفت:کشف حجاب سوغات رضاخان از غرب بود که با کشف حجاب به عنوان یکی از راه حل های مناسب برای مقابله با دین برخاست.

کیانی اصل تاکید کرد: ترویج و گسترش شهوت در جامعه یکی از راه های عینی مقابله با دین است که رضاخان با آمیخته کردن آن با کشف حجاب به دنبال اجرای نقشه های غربی ها بود.

خطیب جمعه شهرستان لنده یادآورشد:کشف حجاب مقدمه حذف عفت و پاکدامنی زنان است و این طور نیست که زن با برداشتن حجاب در میدان های علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی موفق می شود و این کاری است که برخی می خواهند این فرهنگ غلط را به جامعه القا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: برداشتن حجاب دعوت کردن مردم به افزایش غریزه جنسی در جامعه است و باعث روی آوردن زنان به خودنمایی و افزایش بی غیرتی در جامعه می شود.

 

*غرب،  زن را به عنوان کالای سرمایه ای به جامعه عرضه می کند

 

وی تاکیدکرد: غرب،  زن را به عنوان کالای سرمایه ای به جامعه عرضه می کند به طوری که برای تبلیغات کالاهای خود آنان را معامله می کنند و برای افزایش فروش برخی کالاهای خود از تصاویر برهنه زنان استفاده می کنند.

 

*وضعیت حجاب جامعه ما چندان مطلوب نیست

 

خطیب جمعه این هفته لنده گفت: وضعیت حجاب جامعه ما چندان مطلوب نیست و باید تلاش کنیم تا وضعیت بی حجابی در جامعه کاسته شود و این نیازمند عزم دستگاه های فرهنگی است.

وی در ادامه تاکید کرد:سست شدن بنیان خانواده، افزایش طلاق و بی بندوباری در خانواده ها از مهمترین پیامدهای کشف حجاب در جامعه است.

وی گفت: مسوولان فرهنگی و مردم باید به فکر ارزش اسلامی در جامعه باشند و با امربه معروف و نهی از منکر جلوی بدحجابی ها و بی حجابی ها را بگیرند.

 

*امریکایی ها با اسلام و اسلام گرایی مخالف اند

 

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه به  دیدار رهبر انقلاب با میهمانان کنفراس اسلامی اشاره کرد وگفت: امریکایی ها با اسلام و اسلام گرایی مخالف اند و بحث شیعه و سنی از مهمترین ترفندهای اختلاف افکنی دشمن است که تنها با وحدت جوامع اسلامی است که می توان با آن مقابله کرد.

وی اظهارکرد: ایجاد فرقه ها و گروه های مختلف تروریستی دز منطقه از مهمترین سیاست های دشمنان در ایجاد تفرقه و دشمنی است.

 

*مسوولان باید پاسخ قاطع به گزافه گویی های امریکایی را هرچه سریعتر بدهند

 

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به سخنان مسوولان وزارت خزانه داری امریکا گفت: وزارت خزانه داری امریکا در ادعای جدید خود ازاحتمال تصویب تحریم های جدید برعلیه ایران سخن گفته اند که نشان از بدعهدی امریکایی های بعد از اجرای برجام است که مسوولان باید پاسخ قاطع به گزافه گویی های امریکایی را هرچه سریعتر بدهند.

کیانی اصل یادآورشد: کشته شدن سرکرده یکی از گروهک های تروریستی در سوریه با عث حمایت غرب از این تروریست شد ولی در قبال کشتار هزاران انسان بی گناه سوری سکوت اختیار می کنند که این حمایت نشان از دست داشتن آنان در حملات به سوریه است.

 

مسوولان راه و شهرسازی به فکر راه های روستایی باشند

 

امام جمعه شهرستان لنده خطاب به مسوولا راه و شهرسازی گفت: مسوولان راه و شهرسازی در فصل زمستان به فکر راه های روستایی باشند چرا که  تخریب جاده های روستایی یکی از مخاطرات اساسی برای برقرای ارتباط روستاها با مرکز شهرستان است که انتظار داریم مسوولان استانی پیگیر مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام/

سیداسماعیل میری

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک