آخرین اخبار

11. مهر 1394 - 11:33   |   کد مطلب: 3556
نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی: در نظام اسلامی خطوط قرمزی وجود دارد که کشور ملزم به رعایت آنهاست و مبنای اتفاق تصادفی نباید مبنایی قرار داد که بعدها نتوان توجیهات اصلی و ارزش های نظام را با این توجیهات خدشه دار کرد.

ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار تیتر1 در خصوص عملکرد وارت امور خارجه کشورمان در حادثه منا ضمن کمرنگ دانستن اقدامات این وزارتخانه اظهار داشت: وزارت امور خارجه کشورمان در روزهای اول حادثه منا تمامی تمرکزش به سمت سازمان ملل بود ولیکن پس از گذشت چند روز وارد عمق فاجعه شد و در پی آن رئیس جمهور نیز از نیویورک بازگشت.

 

وی افزود: تمامی بحث هایی که توسط هیئت ایران در کشور عربستان انجام می شود، به نوعی هماهنگ کننده و پیگیری کننده اش علاوه بر وزارت کشور، وزارت امور خارجه است که از این رو نمی توان گفت که هیچ اقدام سازنده ای انجام نداده است.

 

نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه باید مبنای کار خود را بداند و پیگیری کند و از این رو انجام هماهنگی های لازم، دریافت ویزا و اعزام تیم های ایرانی به عربستان را جهت سهولت و اقدامات سازنده انجام دهد.

 

وی در خصوص دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور امریکا عنوان کرد: با توجه به بررسی ها در سازمان ملل، هنوز دلیل اصلی دیدار ظریف و اوباما مشخص نیست که به صورت اتفاقی بوده و یا از پیش برنامه ریزی شده.

 

کولیوند خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی خطوط قرمزی وجود دارد که کشور ملزم به رعایت آنهاست و مبنای اتفاق تصادفی نباید مبنایی قرار داد که بعدها نتوان توجیهات اصلی و ارزش های نظام را با این توجیهات خدشه دار کرد. اگر قرار باشد که کشور با رئیس جمهور امریکا نیز دیدار داشته باشد تصمیمات لازم از سوی مقام معظم رهبری و شورای امنیت ملی گرفته می شود، هرچند کشور در مذاکرات 1+5 به مدت سه سال است که با امریکا مذاکره می کند.

 

نماینده مردم کرج این دیدار را اتفاق جالبی تلقی نکرد و گفت: این دیدار نشان می دهد که وزارت امور خارجه کشورمان نباید اسیر برنامه های از پیش تعیین شده آن ها قرار گیرد.

 

وی در پایان گفت: اقتدار کشور بزرگ است و نیازی به دیدار با اوباما ندارد چراکه وقتی ایران در دنیا حرف اول را می زند گویا با صدها اوباما مقابله و مذاکره می کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک