آخرین اخبار

18. شهريور 1394 - 19:45   |   کد مطلب: 3284
حجت الاسلام پناهیان بعدازظهر امروز در همایش افتتاحیه طرح ولایت بسیج رسانه کشور در مورد ولایت رسانه ها به ایراد سخن پرداخت و گفت: دشمن مفاهیمی را در ادبیات ما پیشنهاد می کند تا در نبرد گفتگوها ما را شکست بدهد، همانند زمان دفاع مقدس باید با سلاح خود دشمن، دشمن را شکست دهیم.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، حجت الاسلام پناهیان بعداز ظهر امروز در همایش افتتاحیه طرح ولایت در مورد رسانه ای بودن گفت: ابتدا از دوستان تقاضا می کنم که به حرفه ای تر بودن استفاده از رسانه توجه شود، اگر کسی سرش را پایین بیاندازد و غرق در حق و باطلا هایی باشد که انها را می خواهد به دنیا و مخاطبان منتقل کند از حرفی بودن بویی نبرده است.

اگر کسی غرق در اخباری باشه که می خواهد آن را به جهان منتقل کند رسانه چی به معنای واقعی کلمه نیست و از هنر و رسالت رسانه بی خبر است، چون کسی که در فضای رسانه اقدام کند از یک سو تمام توجهش به تمام حقایق عالم باید باشد و از سوی دیگر باید مخاطب هدف را درک کند. تناسب هارا بسنجد و در ابتدا زمینه ها و ظرفیت و بعد اثر کلام خود را ارزیابی کند

و در آخر باید بتواند پیش بینی کند من در نهایت چه برداشتی را در ذهن مخاطب ایجاد خواهم کرد! آن برداشت مهم است

وی در ادامه گفت: دشمنان بشریت در ابزارها و قالبهای مهم رسانه، از ماهواره و شبکه های تلویزیونی گرفته تا اخبار و شیوه اطلاع رسانه در شبکه هایی که وجود دارد تا انواع فضاهای اینترتی و شبکه های اجتماعی بسیار طراحی شده و پیچیده شده در این زمینه ها فعایلت می کند.

اگر ما از این پیچیدگی ها خبر نداشته باشیم  حرف خود را اشتباه به دیگران منتقل می کنیم به گونه ای که مخاطب دچار سوء تفاهم می شود.

چرا باید از حرفهای ما حزب اللهی و ادبیاتی که استفاده می کنیم طراحی شده توسط دشمن دانست .آنها بخشی از این ادبیات را تحمیل کردند تا اینطور صحبت کنیم چه بسا که ما را از پشت پرده هم کمک می کنند به اینکه اینگونه حرف بزنیم.

چرا باید به گونه ای حرف بزنیم که هدف دشمن است تا به راحتی جواب ما را بدهد که در نتیجه سوء تفاهم ها افزایش پیدا می کند و کسی به حرف حق ما هم گوش نمی دهد.

نمی خواهیم برای برطرف کردن سوء تفاهم ها یا جلوگیری از سو تفاهم از ادبیات اصیل دینی و انقلابی خود کنار بکشیم، نمیخواهیم سازش کارانه در عرصه رسانه برخورد کنیم. به هر عبارتی از عبارات ادبیات حزب الهی گری، دیگران گیر دادند بلافاصله ما از آن عبارت عقب نشینی کنیم

چرا باید حرفی بزنیم که بیشتر سوء تفاهمی ایجاد کند تا تفاهم، چرا بسیاری از افراد منصف را بخاطر صرفا نوع انتخاب ادبیات و نوع زاویه دید مسائل از دست بدهیم.

دشمن البته فقط برای ما ادبیات تعریف نمی کند بلکه برای خودش هم ادبیات فریب دهنده طراحی می کند که هر کدام از مفاهیم مثل اسلحه ای کاربرد، انتخاب شده برای بردن دل ها و اندیشه ها بعد وظیفه شما این است که اسلحه های آنها را هم بگیرید.

به ما مفاهیمی در ادبیات مان پیشنهاد می کند که بتونه مارا در نبرد گفتگو ها شکست دهد و برای خودش اسلحه هایی انتخاب می کند که اتفاقا برای ماست.

گاهی اوقات ما باید اسلحه را از دست دشمن بگیریم، ما در دوران دفاع مقدس کارهایی می کردیم و اسلحه های دشمن را می گرفتیم و با خودشان میجنگیدم، عرصه جنگ رسانه هم همینگونه است.

راه دانا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک