آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 21:20   |   کد مطلب: 3056
معاون طرح توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود این سد با ظرفیت نیروگاهی 5 مگاواتی،17/5 گیگاوات ساعت در سال تولید انرژی داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، علی‌اکبر شفیعی معاون طرح توسعه شرکت مدیریت منابع آب کشور در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سد بالیاب در 100 کیلومتری شمال غرب شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در 12 کیلومتری شهر دیشموک قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سد بالیاب با نوع بتنی دوقوسی اجراء ‌می‌شود، تصریح کرد: نگاه ما به این سد با رودخانه‌ای اعلاء و با هدف کشاورزی خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: احداث این سد علاوه بر تهیه آب کشاورزی، می‌تواند برای تامین آب شرب شهرستان‌های همجوار ازجمله کهگیلویه کمک بزرگی به ما کند.

 

معاون طرح توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ارتفاع این سد بیش از 108 متر و حجم مخزن آن 41/98 میلیون متر مکعب خواهد بود.

 

وی سطح زیرکشت این سد را بیش از 15 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این سد با ظرفیت نیروگاهی 5 مگاواتی،17/5 گیگاوات ساعت در سال تولید انرژی داشته باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه مطالعات مرحله اول با پیشرفت فیزیکی 98 درصد در دست اقدام است، گفت: سطح زیرکشت این سد بیش از 15 هزار هکتار خواهد بود.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: مطالعات زیست‌محیطی در این محور انجام نشد و همچنان مطالعات زیست‌محیطی، فرهنگی و تاریخی در دست بررسی و پیگیری است.

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک