آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 15:19   |   کد مطلب: 3050
شهردار ديشموك گفت: اگر سد بالياب در بالادست در منطقه سرگچ اجرایی شود سود آن هم به خوزستان و هم به کهگیلویه می‌رسد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، جبار روشن امروز در گفت‌وگو با خبرنگارن اظهار كرد: اگر سد بالياب در بالادست در منطقه سرگچ اجرایی شود سود آن هم به خوزستان و هم به کهگیلویه می‌رسد.

 

وی در ادامه گفت: احداث سد بالیاب در چنین نقطه‌ای از منطقه دیشموک مزیت‌های خاص خود را دارد و بسیار مفید خواهد بود و برای دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد مفید خواهد بود.

 

وی از مفید نبودن سد بالیاب به اسم سد صیدون خبر داد و گفت: سد بالیاب اگر به اسم سد صیدون اجرایی شود بیشترین ضرر اجرای این سد را منطقه دیشموک خواهد برد، دیگر اینکه بیشتر روستاهای تابع منطقه دیشموک از بین خواهد رفت و رونق کشاورزی روستاهای رود سمه، اسفندان و درغک از بین خواهد رفت.

 

شهردار دیشموک گفت: مفید بودن اجرای این سد در منطقه سرگچ برای شهرستان کهگیلویه و خوزستان هر دو خواهد بود و حوضه آبگیر این سد در این نقطه بسیار بالا است و به شکل طبیعی جای آن احداث و هزینه‌های جانبی زیادی در بر نخواهد داشت.

 

روشن گفت: حوضه آبگیر این سد در ارتفاعات بالا قرار دارد و بیش از 8 هزار هکتار اراضی کشاورزی مردم روستاهای رود سمه، اسفندان، درغک و حتی منطقه چاروسا  و منطقه دشمن‌زیاری رونق خاصی در حیطه کشاورزی خواهد داشت.

وی اعلام کرد: اجرایی شدن این سد در منطقه سرگچ علاوه بر استفاده در رونق کشاورزی که هر دو استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان خواهد داشت نقطه قابل قبولی در جهت استفاده نیروگاه برق خواهد بود، چون از ارتفاع بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی متذکر شد: مفید بودن اجرای این سد در منطقه سرگچ باعث مرتفع شدن مشکل آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و حتی گچساران هم خواهد بود و منطقه‌های دیشموک و چاروسا دیگر مشکل خاصی در خصوص آب شرب نخواهند داشت.

 

روشن تصریح کرد: مسئولان متولی سعی بر تحقق پیدا کردن این سد در منطقه سرگچ به نام سد بالیاب کوتاهی نکنند.

 

دیدگاه‌ها

شهردار چار سد دارد

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک