آخرین اخبار

22. مرداد 1394 - 11:12   |   کد مطلب: 2957
برداشتن نام شهدا از کوچه ها و معابر مصداق بارز تهاجم فرهنگی است
برداشتن نام شهدا از کوچه ها و معابر مصداق بارز تهاجم فرهنگی است
امام جمعه چرام گفت: عوض کردن اسامی کوچه ها و خیابان ها و برداشتن نام شهدا، مصداق بارز تهاجم فرهنگی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام جعفر طزری شب گذشته در مراسم " آبروی کوچه و افتخار محله " که به مناسبت نکوداشت شهیدان اسفندیار و سهراب سروش نژاد برگزار شد، اهداف این برنامه را زنده نگه داشتن و یادآوری مردانی عنوان کرد که در همین کوچه ها تربیت شده و در میدان عمل مردانگی خود را نشان دادند.

 

وی افزود: شهدا اهل باورهای دینی و معنویت بودند و به درستی فهمیدند که برای قدم نهادن در مسیر بندگی و شهادت باید سبک بال بود تا بتوان پرواز کرد.

 

امام جمعه چرام بریدن از تعلقات دنیوی را لازمه رسیدن به لقای پروردگار دانست و گفت: اگر به وصیت نامه شهدا نگاهی بیاندازیم به درک و معرفت آنها نسبت به وطن و دین پی خواهیم برد.

 

طزری با انتقاد از اینکه امروزه نام شهدا را از کوچه ها و معابر برمی دارند،تصریح کرد: عوض کردن اسامی کوچه ها و خیابانها و برداشتن نام شهدا، مصداق بارز تهاجم فرهنگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز نام شهدا را از کوچه ها حذف می کینم نشان از عدم درک ما نسبت به عظمت شهید و شهادت است.

 

مسئول شورای تبلیغات اسلامی شهرستان چرام لازمه ادامه دادن راه شهدا را شناخت شهدا عنوان کرد و گفت: برای گام برداشتن در مسیر شهید و شهادت باید اول اهداف شهدا را بشناسیم و اهداف شهدا چیزی جز " اهدنا الصراط المستقیم " نبوده است.

 

خطیب جمعه چرام در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه خاصیت موجود زنده در تاثیرگذاری آن است تصریح کرد: شهدا طبق آیات قرآن کریم زنده اند و می بینیم که یک تکه استخوان شهید پس از سالها پیدا می شود و هزاران نفر از قشرهای مختلف جامعه را به خیابان ها می کشاند.

 

منبع: پایگاه خبری چرام

انتهای پیام/چ/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک