آخرین اخبار

8. خرداد 1394 - 18:06   |   کد مطلب: 1624
امام جمعه ديشموك گفت: عشاير را با ساز، رقص و آواز نشان دادن توهين است، مسئولين بايد پاسخگو باشند و اجازه ندهند چنين برنامه‌هايي اجرا شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام سيد هدايت محمودي اصل امام جمعه شهر ديشموك در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ديشموك با انتقاد شديد از برگزاري جشنواره مشك و ملار در گچساران، اظهار كرد:  عشاير را با ساز، رقص و آواز نشان دادن توهين است، مسئولين بايد پاسخگو باشند و اجازه ندهند چنين برنامه‌هايي اجرا شود، فرهنگ نبايد به ابتذال كشيده شود.

 

امام جمعه ديشموك با بيان اينكه نگذاريد هر چه منكرات هستند در اين جور برنامه‌ها اجرا شوند، افزود:جايگاه عشاير بالاتر از اين‌ها است.

 

وي با بيان اينكه برگزاري اين قبيل برنامه‌ها به‌ويژه جشنواره مشك و ملار در استان ما از سوي افرادي به سمت و سويي كشيده مي‌شود، افزود: بي‌حجابي، رقص، ساز و آواز،  سوار كردن زنان و دختران بر اسب و مانور دادن جلوي مردان، از سوي ديگر عادي جلوه دادن اين‌چنين برنامه‌هايي آن هم با هزينه از بيت المال كار درستي نيست.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك تصريح كرد: نكته ديگر اينجا كه آنها مي‌گويند چرا روحانيت و ائمه جمعه واكنش نشان مي‌دهند.

 

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: برگزاری چنین چشنواره‌هایی با توجه به این‌که احیاء سنت‌های گذشته است اما مسئولان در چگونگی برپایی این مجالس باید تدابیری بیندیشند که مخالف با فرهنگ و شئونات دینی برپا نشوند.

 

وی تاکید کرد: وظیفه همه مسئولان در برپایی چنین چشنواره‌های ایجاد فرهنگ در مسیر شئونات دینی و فرهنگی باشد و سعی کنند به جای برگذاری چنین مراسماتی که باعث منحرف شدن افراد می‌شوند بیشتر در راستای ایجاد فرهنگ قرآنی و سوق دادن افراد به طرف مراسمات مذهبی و دینی باشد.

 

وي، ضمن تبريك ميلاد باسعادت جوان رعناي امام حسين(ع) حضرت علي اكبر(ع)  و روز جوان، دو توصيه به جوانان و مسئولان داشت و  افزود: توصيه اول به جوانان اين است كه جوانان بايد قدر اين سرمايه خدادادي را بدانند، نعمت جواني بديل و غير قابل برگشت است و از اين سرمايه براي تقويت و رشد استعدادهاي خود استفاده كنيد.

 

توصيه دوم به مسئولان و آن اينكه مسئولان براي رفع مشكل جوانان برنامه‌ريزي درست انجام بدهند از جمله فراهم كردن زمينه ازدواج و با رفع معضل بزرگ بيكاري شرايط را براي رشد و پيشرفت اين سرمايه عظيم كشور فراهم كنند.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك از مهمترين مناسبت‌هاي هفته پيش رو را ميلاد باسعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) عنوان كرد و افزود: در همه اديان الهي اعتقاد بر وجود منجي و يك نجات بخش است كه بتواند امورات را سر و سامان دهد.

 

وي گفت: امروز جهان نيازمند ظهوزر يك چنين منجي است كه بيايد و جهان را پر از عالت كند و ريشه ظلم را بَركَنَد و وظيفه همه ما فرهم كردن زمينه ظهور امام امت است، با وجود اينكه اعتقاد به منجي براي همه اديان است اما متاسفانه در ساير دولت‌ها به فكر منجي نيستند و فقط به فكر تثبيت دولت خود هستند.

 

مواظب باشيد تفكر ليبرالي در اعتقادات ما رسوخ نكند

 

خطيب نماز جمعه ديشموك اضافه كرد: مواظب باشيد تفكر ليبرالي در اعتقادات ما رسوخ نكند و بايد كاري كنيم كه روزنه‌هاي گناه را ببنديم و گناه در جامعه ما كم شود.

 

وي، به پنج شنبه هفته بعد سالگرد ارتحال امام راحل اشاره كرد و برگزاري مراسم سالگردي باشكوه راخواستار شد و تصريح كرد: رهبر كبير انقلاب اسلامي ما انقلابي را صورت داد و آن را  بر پايه اصولي برنامه‌ريزي شده به وجود آورد.

 

 

وي افزود: خودباوري در دل ملت ايران، هرگز كوتاه نيامدن در مقابل سلطه‌گران و ترويج فرهنگ اسلامي و مبارزه با فرهنگ غلط غرب را از اصولي نام برد كه امام اين امت، انقلاب اسلامي ايران را بر پايه آنها بنا نهاده است.

 

محمودي اصل متذكر شد: بايد مراقب حربه‌هايي از جمله تطهير كردن آمريكا باشيم چرا كه همه بدبختي‌ها زير سر آمريكا است.

 

انتهاي پيام : و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک