آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1401 - 16:07   |   کد مطلب: 10577

امام جمعه سوق در نماز عبادی سیاسی این هفته، افول آمریکا را مهمترین شاخصه نظام جدید جهانی دانست و گفت:آمارها نشان می‌دهد که افول قدرت اقتصادی آمریکا شروع شده است و در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است.

 

 

 

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل افزود: بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز بیشتر بوده و امیدی برای کاهش آن وجود ندارد .

 

 

 

 وی با اشاره به اینکه خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی پنجاه سال اخیر رسیده است تثریح کرد: تبعات جنگ اوکراین نیز نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد.

 

 

کیانی اصل به سالروز فاجعه تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام در ۸ شوال مه محصول جنایت وهابیت ، خیانت بهائیت و پهلوی اول بود اشاره و عنوان کرد:اکنون با گذر یک قرن از این واقعه تلخ ، هنوز مصیبت آنها در دل ها سنگینی می کند و الحق ، هشتم شوال روز مصیبت و عزای جهان اسلام و امت اسلامی است.

 

 

وی در بخش دیگر سخنان خود درگذشت فرهیخته جبهه فرهنگی انقلاب نادر طالب زاده را تسلیت گفت و افزود:و از مهمترین ویژگی مرحوم طالب زاده ، فهم عمیق از انقلاب اسلامی، دبیری وی کنفرانس بین المللی افق نو ، دبیری جشنواره فیلم عمار ، موثر بودن در تاسیس شبکه تلویزیونی افق ، نشان دهنده خستگی ناپذیر او در این مسیر مقدس بود.

 

 

 

کیانی اصل افزود: امثال طالب زاده ها ، نماد از خودآگاهی اندیشه انقلاب اسلامی هستند ؛ چرا که می‌دانند انقلاب اسلامی ظاهری باطنی دارد و مهم تر از انقلاب بیرونی انقلاب انفسی و درونی است.

 

 

امام جمعه سوق با اشاره به عقب نشینی عربستان مقابل ایران تصریح کرد:بن سلمان پس از ۶ سال تلاش برای تصویر سازی از خود به عنوان رهبری قدرتمند ، اکنون به بن بست رسیده است و شکست سیاست‌های منطقه‌ای او ، نه تنها وی را منزوی نکرد بلکه سبب کاهش اعتماد به نفس او هم شده است و این شکست های داخلی و منطقه ای او را در تنگنائی قرار داده چه راهی جز مذاکره با ایران ندارد.

 

 

 

کیانی اصل به گرانی های افسار گسیخته و اینکه کارهای خوب و اقدامات ارزشمند دولت را زیره سلطه خودش قرار داده است خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته ، حضور و گفتگوی دولت با مردم ، تسریع در واردات واکسن ، مهار اوج گیری کرونا ، پرداخت حقوق و مزایا بدون تاخیر ، تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و تجارت با همسایگان ، افزایش صادرات نفت ، پرداخت بدهی های دولت قبل ، عدم استقراض از بانک مرکزی و دور زدن تحریم ها ، اقدامات ارزشمندی بود که انجام دادند.

 

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه این گرانی‌های افسارگسیخته و بعضاً افزایش ۱۰۰ درصدی اقلام خوراکی ، این اقدامات را زیر سلطه خود قرار داده و مردم را نسبت به دولت ناامید کرده است گفت: این گرانی های افسار گسیخته ، توطئه ای هست که مردم را ناامید کند ، به مردم اعلام کنید و اگر هم توطئه ای نیست و عدم نظارتها است ، باید نظارت‌ها را تقویت کنید.

 

 

 

کیانی اصل افزود: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری و معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد ، مردم به کمک دولت خواهد آمد و البته انتظارات مردم از دولت انقلابی و جهادی بسیار بالاتر است و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پر فراز و نشیب هستند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک