آخرین اخبار

16. مهر 1400 - 13:36   |   کد مطلب: 10090
امام جمعه سوق گفت: ممنوعیت واردات کالای کره ای، دستور راهبردی برای جهش تولید ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ امام جمعه سوق در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به اینکه اتفاقات در مرزهای شمالی ایران بوی توطئه آمریکایی و اسرائیلی می دهد، گفت: به نوعی در این میان اردوغان و علی اف به بازی گرفته شدند.

 

حجت‌الاسلام کیانی اصل افزود: ایران انقلابی کاملاً دریافته است که حوادث اخیر افغانستان و تحولات در مرزهای ایران با باکو یک تله سیاسی، امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه های دشمنان است.

 

وی تصریح کرد: ایران در ارتباط با همسایگان صبر و خویشتن داری را سرلوحه کارش قرار می دهد ولی هرگونه توطئه برای تغییر مرزها را تحمل نخواهد کرد.

 

کیانی اصل عنوان کرد: رزمایش اخیر در شمال غرب کشور و گوشمالی تروریست ها در شمال عراق که برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است کماکان ادامه دارد.

 

وی گفت: اخراج آمریکا از منطقه مهمترین دستاورد جهاد همه جانبه نیروهای مسلح ما است و گزاره آمریکا باید از منطقه اخراج شود باید برجسته و گفتمان سازی شود.

 

خطیب نماز جمعه سوق گفت: امنیتی که نیروهای مسلح ما دارد عاریه ای نبوده بلکه یک امنیت درون‌زا ، متکی بر خود ، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.

 

کیانی اصل در بخش دیگر سخنان خود به اشاره به ممنوعیت خرید کالای کره ای بیان داشت: این عمل یک دستور راهبردی برای جهش تولید ایرانی است .

 

وی ادامه داد: این ممنوعیت یک انفجاری را در تولید داخلی ایجاد کرد اما صاحبان این صنایع داخلی باید بدانند که این کار، شرط لازم برای تقویت تولید داخل بوده، ولی شرط کافی حمایت ، موثر و مشتری مدار و ارتقای کیفیت محصولات ایرانی خواهد بود.

 

کیانی اصل گفت: دولت سیزدهم باید اولویت ها را در دستور کار خود قرار دهد برخی نشانه‌ها حاکی از امیدواری مردم برای حل مشکلات و شکستن بن بست های ساختگی است .

 

وی افزود: هماهنگی و هم افزایی قوای سه گانه در عرصه های مختلف به انجام سریع واکسیناسیون ، ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرک ، سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور و وزرا در بین مردم ، همه برای مردم امیدوار کننده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

 

امام جمعه سوق با تاکید بر اینکه مقابله با گرانفروشی از اولویت‌هایی است که باید مردم به وضوح ببینند، تصریخ کرد: مردم انتظار دارند دولتمردان در بحث مقابله با گرانفروشی های افسارگسیخته یک تدبیری بیاندیشند چرا که متاسفانه در مواد خوراکی و مصرفی مردم نه تنها قیمت‌ها تثبیت نشده بلکه هر روز گرانتر می‌شوند.

 

کیانی اصل ادامه داد: رفتن سفرهای استانی و اجرای مصوبات برای پیشرفت هر استان ، کاری بسیار ارزشمند است اما حقیقتاً مردم نگران گرانفروشی های افسار گسیخته هستند و اگر بخواهیم امید را در دل مردم زنده نگه داریم باید قیمت مواد خوراکی و مصرفی مردم کاهش پیدا کند.

 

 

وی بیان داشت: مردم در معیشت خودشان مانده‌اند و باید دولتمردان یک فکر اساسی برای این وضعیت کنند.

 

کیانی اصل با اشاره به اینکه رسانه ملی نیازمند تحول است، گفت: که در گام نخست این تحول در نیازمند مدیریت تحول خواه است و اولویت و حرکت صدا و سیما باید هدایت فرهنگی ، تقویت روحیه و اساس هویت ملی و انقلابی ، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و افزایش همبستگی ملی باشد.

 

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی را افزود: امنیت زیرساخت اساسی برای همه فعالیت های ضروری برای پیشرفت کشور است.

 

کیانی در بخش پایانی سخنان خود به سخنان اخیر ظریف درباره متن برجام، ۴ بار کلمه تعلیق وجود داشت ولی مذاکره‌کننده به من اطلاع نداد اشاره و تصریح کرد: این اعتراف یعنی ناکارآمدی و باید این عدم اطلاع از متن برجام به صورت دقیق پیگیری و با افراد خاطی برخورد شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک