آخرین اخبار

16. مهر 1400 - 9:11   |   کد مطلب: 10089
روستای زیبای الگن در بخش چاروسای کهگیلویه از ظرفیت های زیادی برای توسعه برخوردار است.

پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ الگن روستای زیبا و تاریخی گردشگری در بخش چاروستا شهرستان کهگیلویه از ظرفیت های زیادی برای توسعه برخوردار است.

 

روستای تاریخی الگن سال ۹۵ به ثبت رسیده است و با ورود سازمان مردم نهاد الگن، اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف زیست محیطی، تاریخی،گردشگری، ورزشی، اموزشی و فرهنگی صورت گرفته است.

 

پیکان شهروند الگنی گفت: اکثر مردمی که به شهر مهاجرت کرده بودند به روستا برگشته و به ساخت و سازه خانه در روستا روی آوردند.

 

 مدیر بنیاد مردم نهاد الگن نیز در خصوص این بنیاد گفت: بیش از یک سال از تاسیس بنیاد می گذرد و تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت است.

 

سعید انصاری مهمترین هدف بنیاد را احیاء جنگل زاگرس عنوان و افزود: در یک سال گذشته این منطقه کاملا در قرق بوده، و از زمان احرای طرح تاکنون هیچگونه آتش در این منطقه رخ نداده است.

 

 وی تصریح کرد: بافت‌های تاریخی را به عنوان خانه اشتیاق در حال مرمت و باز سازی هستیم.

 

انصاری ادامه داد: بر اساس چشم انداز طولانی مدت ۲۰ سال این طرح پایه ریزی شده است.

 

وی گفت: از همان ابتدای استقرار این کار را با حضور ۵۰ داوطلب از سراسر ایران که متخصص حوزه های مختلف بودند شروع کردیم.

 

رییس منابع طبیعی کهگیلویه نیز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار جوانه درخت بلوط و گونه های بومی از جمله بن، زالزلاک، گیاهان داروی ، بادان، باریچه، بیلهر، آنغوزه توسط بنیاد الگن کشت شده است.

 

هدایت الله آویزش افزود: با ارائه این خدمات به زودی شاهد توسعه همه جانبه، روستای الگن خوهیم بود.

 

 

 

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: در حوزه گردشگری با کار کارشناسی شده اقدامات خوبی انجام گرفته است که در آینده پسا کرونا به جذب توریسم کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

 

دارا کریمی نژاد یا اشاره به بنیاد مردم نهاد الگن در این روستا گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که برای جذب گردشگر وجود دارد، تاسیس چنین بنیادی که کاملا مردمی است باید حمایت و مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

 

 

 

وی تصریح کرد: تاسیس این بنیاد می تواند تشویقی برای دیگر روستاها و جوانان باشد ضمن اینکه سبب جذب گردشگر، اشتغال جوانان در روستا شده، موجب مهاجرت معکوس در روستا می شود.

 

 

 

گفتنی است، روستای الگن داری ۹۰ خانوارر بوده،که در قلب بخش چاروسا قرار دارد و توجه به با ظرفیت هایی که دارد می تواند به یک الگوی مناسب گردشگری تاریخی در استان کهگیلویه و بویر احمد تبدیل شود.

 

تصاویر تکمیلی:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک