آخرین اخبار

15. مهر 1400 - 8:52   |   کد مطلب: 10078
رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت: این شهرستان یکی از قطب های اصلی دامپروری استان بوده که در آن بالغ بر ۷۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار دام سنگین وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ به مناسبت هفته دامپزشکی، فرماندار کهگیلویه با رئیس و کارکنان این اداره دیدار کرد.

 

 

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در این دیدار، عملکرد دامپزشکی شهرستان را تشریح و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی بیش از ۶۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری واکسینه شدند.

 

 

 

علی اکبر حسینی افزود: بررسی و نظارت بر فرآورده های خام دامی سالم برای سفره های شهروندان یکی از برنامه هایی است که این اداره در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در کشتارگاه دهدشت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری کشتار شده است.

 

 

 

حسینی ادامه داد: از حجم کشتار انجام شده، بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ کیلوگرم ضایعات کشتاری احصا، که توسط بازرسان بهداشتی، از چرخه مصرف خارج شده است‌.

 

 

 

وی با اشاره به کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام، عنوان کرد: از این بیماری می توانیم به بیماری‌های سل، تب مالت، انگلی و بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره نمود.

 

 

 

این مسئول بیان کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری بروسلوز توسط این اداره واکسینه شدند.

 

 

 

حسینی در پایان با بیان اینکه این خدمات به صورت مرتب و متناوب در طول سال ادامه خواهد داشت، گفت:شهرستان کهگیلویه یکی از قطب های اصلی دامپروری استان بوده که بالغ بر ۷۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار دام سنگین وجود دارد.

 

 

 

تصاویر تکمیلی :

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک