آخرین اخبار

28. شهريور 1395 - 17:43   |   کد مطلب: 6168
گردهمایی بزرگ سالانه سادات امام‌زاده علی‌(ع)- (از نوادگان امام جواد(ع) ) با حضور گسترده مردم ، مسئولان وشخصیتهای بزرگ ملی واستانی در روستای سادات از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد.
پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، با حضور جمع کثیری از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از همه مناطق این استان، سادات اما‌م‌زاده علی(ع) زوار و همچنین مسؤولان استانی، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه بزرگ  در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها و نهادها، ائمه جمعه و جماعات و همچنین آیت‌الله سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز آیین بزرگداشت امام‌زاده علی(ع) در منطقه سادات سرفاریاب از توابع چرام برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمدنیز در این آیین اظهار داشت: اما‌م‌زاده علی(ع) یکی از اما‌م‌زادگان واجب‌التعظیم در استان کهگیلویه و بویراحمداست که که در جوار  آن از قدیم  عالم‌پروری وجود داشته و گواه آن حوزه علمیه‌ای بوده که در منطقه وجود داشته است.

 

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پورا تأکید بر اینکه نباید برای توسعه و بازسازی و مرمت و در کمک به بقاع متبرکه منیت داشته باشیم، تصریح کرد: در این کارها منیت‌ها هیچ کاربردی ندارند و باید با همه وجود و با عشق به ائمه و فرزندان آن‌ها پای کار باشیم.

 

امام جمعه سرفاریاب نیز بعنوان سومین سخنران مراسم از امام‌زاده علی(ع) به عنوان مظلوم‌ترین امام‌زاده در استان یاد کرد و گفت: گنبد حرم  از یک طرف در حال ریزش و فروپاشی است و اگر بر روی زواربیفتد  فاجعه درست می‌شود.

 

حجت الا سلام سید فرج الله پژمان با انتقاد شدیداز بی توجهی سازمان میراث فرهنگی به این بقعه متبرکه گفت: اکثر سادات  وزائران این اما‌م‌زاده معتقدند که باید برای خدمات‌دهی بهتر و رفاه حال زوار این بقعه باید تخریب و بازسازی شود ویا حداقل مرمت گردد در حالیکه میراث فرهنگی نه وارد عمل می شود ونه اجازه این کار را صادر می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مشکلات ما را برطرف نکردند و مجوزها را نگرفتند سال آینده با همکاری سادات امام‌زاده علی(ع) برای بازسازی، ساختمان فعلی را تخریب خواهیم کرد.

 

پس از سخنان امام جمعه سرفاریاب نماینده ولی فقیه در استان ونماینده مردم استان کهگیلویه وبویر احمد در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از حضور مردم استان در مراسم بزرگداشت امام‌زاده علی(ع)گفت: پیامبران، امامان و امامزادگان مشعل‌های فروزان بشریت هستند و به داشتن این مشعل‌ها افتخار می‌کنیم.

 

حضرت آیت الله ملک حسینی  با اشاره به اینکه مسأله ثبت ملی شده این امام‌زاده در مجاری قانونی قابل پیگیری است، گفت: میراث فرهنگی برای بازسازی ونوسازی این حرم مطهر که از خواسته های عموم مردم وسادات جلیل القدر است، پرونده حرم مطهر امام‌زاده علی(ع) را برای خروج از فهرست آثار تاریخی،  به کمیسیون ارجاع دهد.

 

امام جمعه موقت شیراز که بعنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت به تبیین جایگاه این امام‌زاده واجب‌‌التعظیم پرداخت و از کرامات وشجره نامه این فرزند امام نهم (ع)  وفرزندانش سخن گفت.

 

سید ابوفاضل رضوی اردکانی که خود از فرزندان سادات امامزاده علی (ع) است بر لزوم تداوم فعالیت های سرنوشت ساز فرهنگی و خدمت به بقاع متبرکه تاکید کرد وافزود:در واقع امروز بقاع متبرکه ملجاء و پناهگاه مومنان و عاشقان اهل بیت(ع) به شمار می روند و محور دوستی و محبت ائمه اطهار(ع) محسوب می شوند.

 

فرماندار چرام ونماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی ،لنده وچرام نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودندودر پایان نیز سید فرزاد نجات نیا از مداحان اهل بیت دقایقی را  در وصف امیر مومنان علی(ع) به مداحی پرداخت.  

dscf8248-copy

 

dscf8251-copy

 

dscf8255-copy

 

dscf8257-copy

 

dscf8264-copy

 

dscf8267-copy

 

dscf8270-copy

 

dscf8271-copy

 

dscf8275-copy

 

dscf8277-copy

 

dscf8279-copy

 

dscf8280-copy

 

dscf8283-copy

 

dscf8286-copy

 

dscf8297-copy

 

dscf8301-copy

 

dscf8303-copy

 

dscf8305-copy

    

dscf8310-copy

 

dscf8314-copy

 

dscf8315-copy

 

dscf8318-copy

 

dscf8327-copy

 

dscf8343-copy

 

dscf8346-copy

 

dscf8349-copy

 

dscf8359-copy

 

dscf8366-copy

 

dscf8378-copy

 

dscf8384-copy

 

dscf8391-copy

 

dscf8406-copy

 

dscf8410-copy

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک