آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 9:59   |   کد مطلب: 2945
با حضور مسئولین محلی پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در میان استقبال کم نظیر مردم در قلعه‌رئيسي تشييع شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، صبح امروز با حضور مسئولین محلی پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در میان استقبال کم نظیر، در قلعه‌رئيسي  تشييع شد.

 

کاروان شهدای گمنام و غواص که شب گذشته همراه با استقبال باشکوه مردم و مسئولان وارد شهر شده بود، امروز با عطر خوش حضورشان شهر را معطر کرد.

این مراسم که قرار بود ساعت 9 صبح از میدان انقلاب آغاز شود، به دلیل ازدحام جمعیت در این میدان و خیابان‌های اطراف آن با تاخیر یک ساعته آغاز شد.

ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که خیابان‌های اطراف مراسم کاملا بسته شده بود.

تا پیش از آغاز مراسم، جمعیت حاضر سرود معروف «کجایید ای شهیدان خدایی» را زمزمه می‌کردند. همچنین مداحان اهل بیت به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند. گروه‌های خودجوش مردمی پوسترها و تصاویر شهدا را در بین مردم توزیع می‌کردند و مردم در حالی که همچنان منتظر آغاز مراسم بودند، اقدام به سر دادن شعارهایی همچون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» می‌کردند.

سعید برومند‌زاده ظهر امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام در قلعه‌رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آشنا کردن نسل جدید جامعه با دوران دفاع مقدس و تبیین حماسه‌آفرینی شهدا و ایثارگران به نسل‌های پس از جنگ به طور حتم توطئه دشمنان و بدخواهان نظام را نقش بر آب می‌کند.

فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: شهدا مایه همدلی و محبت بین آحاد جامعه هستند و مزار شهدا بنابر فرموده حضرت امام خمینی(ره) دارالشفاء برای تمام عارفان و دلسوختگان خواهد شد.

وی افزود: این شهدا از شیعیان امیرالمؤمنین(ع) بودند که با دستان خالی جلوی دشمن ایستاده و جان خود را برای دفاع از اسلام فدا کردند.

برومندزاده خاطرنشان کرد: شهدا همیشه شاهد و ناظر بر رفتار و کردار همه ما هستند و امنیت و آسایش امروز همه ما مرهون خون‌های پاک و مطهر این شهیدان والامقام در دفاع از اسلام و ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه این هفته میزبان 5 شهید گمنام بود، تصریح کرد: از این شهدا 4 شهید گمنام به دو منطقه قلعه‌رئیسی و سوق و شهید آذریان که از شهدای تفحص شده بود، در شهر دهدشت تشییع شدند.

فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه با تقدیر از شرکت مردم در تشییع این شهدا گفت: در شهر قلعه‌رئیسی استقبال و تشییع و تدفینی برای شهدای گمنام برگزار شد که تاکنون در سطح استان بی‌سابقه بوده است.

برومند‌زاده یادآور شد: حضور مردم در این شهر به نحوی بود که بیش از دو ساعت در طول مسیر تابوت معطر شهدا به محل تدفین رسید.

اقامه نماز توسط امام جمعه شهر قلعه رئیسی حجت‌الاسلام صلواتی برپا شد

در پایان مردم با الله اکبر و لا الله الا الله شهدای عزیز و گرانقدر را تدفین و خاکسپاری کردند.

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک