آخرین اخبار

9. دى 1402 - 15:25   |   کد مطلب: 11396
مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) دهدشت برگزار شد.

مردم شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بزرگ به مناسبت سیزدهمین سالگرد یوم‌الله ۹ دی در مراسمی به همین منظور شرکت کردند.

 

مردم شهر دهدشت با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و همچنین مرگ بر فتنه‌گر حمایت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه بار دیگر اعلام کرده و با آرمان‌های اسلام و انقلاب و ایران تجدید میثاق کردند.

 

حمزه محقق زاده سرپرست فرمانداری کهگیلویه در این آیین گفت:  ۹ دی یادآور حماسه میلیونی مردم ولایت مدار ایران اسلامی در حمایت از هویت نظام، ولایت فقیه و دفاع از ارزش‌های دینی معنوی است.

 

محقق زاده افزود: حماسه ۹ دی یکی از روزهای تاریخی و ماندگار است که نشان داد بصیرت و ولایت مرداری مردم ایران اسلامی برگ زرینی از ارزش‌های حکومت اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه توطئه دشمنان در ۹ دی نقش بر آب شد تصریح کرد: مردم ایران اسلامی وقتی احساس کردند که دین در خطر است بدون هیچ واهمه‌ای با حضور پر شور خودبا خلق حماسه ۹ دی جواب دندان شکنی به حربه‌های دشمن دادند.

محقق زاده این حضور را، نشان از بصیرت دینی مردم دانست و خاطر نشان کرد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی یک بار دیگر ثابت کردند که برای عبور از گردنه‌های سخت و فتنه‌ها و همچنین دفاع از اصول، ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه به عنوان رکن اساسی این نظام ایستاده‌اند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه بهمئی نیز به عنوان سخنران مراسم با اشاره  به اینکه نهم دی،  روز حماسه ماندگار، سرنوشت ساز، نمایش معجزه الهی و قدرت فکری ملت ایران است گفتد: روز انهدام میدانی سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی است. این روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت مداری بصیرت دشمن شناسی عمل به هنگام است.

صلواتی یکی از دلایل وقوع فتنه ۸۸ را عدم توجه به فرامین، تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عنوان کرد، و افزود: این جامعه با این همه راهنما اما دچار انحراف شد. هرگاه حرمت حجت خدا و گفتمان او مورد بی توجهی قرار گرفت بلا و گرفتاری برای جامعه ایجاد می‌شود. 

وی نفاق و دورویی در برابر رهبر معظم انقلاب را دومین عامل وقوع این فتنه دانست و تصریح: در تدابیر قرآن جریان نفاق همان جریان نفوذ است. خطرناک ترین نوع نفاق ،  نوع اعتقادی است که در ظاهر خود را پیرو پیامبر اسلام (ص) و خط امام و رهبری اعلام می‌کنند اما در باطن هیچ اعتقادی ندارند و نفاق اعتقادی تبدیل به نفاق سیاسی می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه در زمان پیامبر (ص) و امام راحل (ره) از این نوع نفاق خبری نبود، خاطرنشان کرد: اما این نوع فتنه سخت در سال ۸۸ در زمان نائب امام زمان(عج) اتفاق افتاد. می توان ویژگی سران فتنه را ولایت ستیزی عنپان کرد که هدف اصلی سران فتنه، زدن خیمه ولایت بود. 

امام جمعه بهمئی شعار فتنه گران در سال۸۸ را عوام فریبی خواند وبیان کرد: سران فتنه از سران با سابقه انقلاب بودند. پیمان شکنی  عامل دیگر  وقوع فتنه ها  است  که در فتنه ۸۸ آقایان سران فتنه عهد خود را با امام و ولایت شکستند. 

وی مهم ترین خطری که نظام توحیدی ما را تهدید می‌کند را تغییر محاسبات و دگرگونی خواص نسبت به مبانی، معیارها و شاخص های آیین الهی و حکومت دینی و رهبری آنان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صلواتی با بیان اینکه به برکت ۹ دی بسیاری معارف انقلاب اسلامی بازخوانی شد، گفت: همه باید در این روز قدردان و شاکر نعمت عظیم و بی بدیل ولایت باشیم.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک