آخرین اخبار

16. مهر 1396 - 0:10   |   کد مطلب: 8429
یادداشت/ آقای پارسه
تیشه به ریشه ارزش ها
در مورخه ۹۶/۷/۶ با توجه به همایش یادواره شهدا از طرف ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه از نهادها ، ادارات همچنین عموم مردم محترم شهرستان که مصادف با هفتم محرم و اخرین روز از هفته دفاع مقدس بود در جوار شهدای شهرستان دعوت بعمل امد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

با توجه به مردمی بودن ادارات ، سازمانها و نهادهای کشور که پایه و اساس این نهادها مهر و موم خون شهداست و با اشاره به صحبتهای ریاست جمهوری مبنی بر دولت نقد پذیر می طلبد. که دستگاههای ذیربط در خصوص نقد هر گونه موضوع یا هتک حرمت افراد تاریخ راه الهی جوابگو باشند .
در مورخه ۹۶/۷/۶ با توجه به همایش یادواره شهدا از طرف ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه از نهادها ، ادارات همچنین عموم مردم محترم شهرستان که مصادف با هفتم محرم و اخرین روز از هفته دفاع مقدس بود در جوار شهدای شهرستان دعوت بعمل امد . 
در جریان برنامه فوق الاشاره مجری محترم  صحبتهایی را خارج از وظیفه مجری گری ایراد کردند مبنی بر اینکه (ماباید بیشتر زینبی عمل کنیم ولی مختاری عمل می کنیم )که  این سخن باعث رنجش جمع حاضر گردید .و بعد از اتمام همایش اینجانب شخصا از مجری پرسیدم که چرا چنین سخنی را در خصوص مختار ثقفی ایراد کردید و جوابی که از ایشان شنیدم (روش مختار کینه توزی بود ) 
حال با استناد به احادیث و منابع معتبر شیعه به مجری محترم این برنامه جهت شناخت بیشتر شخصیت بزرگ مختار ثقفی منتقم شهدای دشت کربلا عرض می نماییم که مختار ثقفی در دیدگاه بزرگان کیست؟
امام علی (ع) فرمودند:
به زودی ستمکاران توسط کسی که خداوند برای انتقام ما بر انان خواهد فرستاد به بلایی گرفتار خواهند شد و این به خاطر فسق و جنایتی است که مرتکب شده اند . همانگونه که بنی اسراییل مرتکب عذاب شده اند . و او جوانی از قبیله ثقیف است که او را مختار ابن ابی عبید می گویند . 
منبع: مقدس اردبیلی، احمد ابن علی ،حدیقته الشیعه چاپ پنجم صفحه ۵۰۹ 
امام حسین (ع) در ذکر اوصاف مختار ثقفی پس از خطبه ای که در راه کربلا ایراد نمودند می فرمایند :
پروردگارا ان جوانمرد ثقفی را بر انان مسلط کن تا جام تلخ مرگ را به ایشان بچشاند . و از قاتلان ما احدی را معاف نکند . و بر جای هر قتلی کشتنی ، و به جای هر ضربت ضربتی، و انتقام مرا و خاندان و دوستان و شیعیانم را از اینها بگیر
بهار النوار جلد ۴۵ صفحه ۳۴ 

و ان زمان که سر ابن زیاد را نزد امام سجاد (ع) بردند ایشان فرمودند : 
حمد و ستایش خدایی را که انتقام ما را از دشمنانم گرفت . و خداوند به مختار پاداش جزای خیر عطا فرماید.
جامعه الرواه جلد ۱ صفحه ۲۲

همان بس که امام محمد باقر به فرزند مختار فرمودند:
خدا پدرت را رحمت کند ، خدا پدرت را رحمت کند ، او حق ما را گرفت و قاتلین ما را کشت و به خون خواهی ما قیام کرد.
منبع: کشی ، محمد ابن عمر، رجال کشی، صفحه ۱۲۵ الی ۱۲۶ و رجال ابن داوود صفحه ۵۱۳ 
و در ادامه راه اهل بیت پیغمبر(ص) ان عبد خدا ایت الله بهجت چنین فرمودند: مختار اهل نماز بود او از اولیای خدا بود نماز را با حال عجیبی می خواند . در شان مختار همین کفایت می کند که قاتلین دشمنان اهل بیت و قتل هو سید الشهدا بود و نقل است که می گفت فلانی را کشتم ، تا اینکه وقتی اخرین نفر را کشت گفت الان راحت شدم. 
منبع : کتاب ورقهای اسمانی محسن کمری زاده 
جناب اقای مجری عزیز با توجه به اوصاف ذکر شد فوق الاشاره و اعمال ضد انسانی بنی امیه که حتی حرمله به یک طفل سه ساله رحم نکرد و اجساد مطهر شهدا دشت کربلا را مثله کردند نکند انتظار دارید مختار ثقفی با یک عده ملعون و قاتل که در ان روزگار برای جامعه اسلامی مضر بودند و می شود در دنیای امروز نسبت امریکا ، رژیم صهیو نیسمی و در ادامه داعش و ... را برای این افراد در سطح وسع تر مثال زد چرا که امروز هم سر می برند و هم بدن مظلومان را مثله می کنند انتظار داشتید مختار ثقفی با سخیف ترین انسان های عصر خود مثل  یزید شراب خوار و ...، ابن زیاد  ، عمر سعد ،شمر ، حرمله و ... به مذاکره بنشیند . 
پس می شود نتیجه گرفت قیام مختار ثقفی بر گرفته از خطبه های اتشین حضرت زینب(س)  بود .و خاطر نشان می کنم  مختار ثقفی زینبی عمل کرد  

 با عرض خدا قوت خدمت کارکنان صدیق و انقلابی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان از دهه های گذشته تا به امروز که از زمان خبر شهادت عزیزی همراه با ناله های خانواده های این قشر تعالی  بوده اند.و اما مورد دیگری که  لازم به تذکر می دانم  خدمت ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران که مدت کوتاهی است این مدیریت خطیر را به عهده گرفته اند عرض نماییم. 
قدر این جایگاه را بشناسید و برای انقلاب و عزت مندی جامعه اسلامی خرجش کنید . شهدای ما پا بر پرچم کفر از جمله امریکای جنایتکار زدنند و تا اخرین قطره خون جنگیدند و برای اسلام و امنیت ما تا به امروز در سوریه و عراق خون می دهند. از یک طرف از محسن حججی ها مایه می گذارند و از طرفی تیشه بر ریشه درخت تنومندی همچون مختار که شهدای ما میوه همین ریشه اند می زنند . مثل ان کس که با روحیه نفاق انگیزش از طرفی به زیارت شهدایی می رود که پا بر پرچم امریکا و از جهتی چنان خود را به اهن کشی پله های یکی از مراکز اموزشیهای کشور گره زد و حاضر نشد پا بر پرچم امریکا و اسراییل  بگذارد(منبع : جامعه خبری تحلیلی الف ۱۶ ابان ۱۳۹۵) ، اسراییل را به رسمیت می شناسد( منبع : خبر فارس ۱۳۹۲)

که متاسفانه صاحب تمام نظریهای پر از تناقض فوق که ضد موازین نظام جمهوری اسلامی و خون شهداست همین فرد در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ توسط موسسه مردم نهاد یاران مانا که باید مردمی و انقلابی می بود به شهر دهدشت  دعوت شدند. مانند چنین افرادی که عقیده هایی پر ازتناقض دارند و بهترین مثال برای کلیت موضوع یاد شده بود عمل نکنیم تا پلهای پشت سر ارزشها ویران نشود
من توفیق الله

آقای پارسه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک