آخرین اخبار

17. مرداد 1394 - 13:07   |   کد مطلب: 2894
خبرنگار از جيب خود پول مي‌دهد تا امكانات و شرايط فراهم شود، مشكلات مردم را به گوش مسئولان انتقال بدهد و به حول و قوه الهي، با تلاش و پيگيري همين مسئولان، معضلات مرتفع گردد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، به بهانه بزرگداشت سالروز شهادت "شهيد محمود صارمى"خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى در مزار شريف كه در مرداد ماه ١٣٧٧خورشيدى توسط نيروهاى طالبان به درجه شهادت دست يافت هرساله ١٧ مرداد روز پاسداشت از جايگاه حرفه‌اى خبرنگار است روزى كه اخبار آن نيز توسط خبرنگار تهيه مي‌شود و تحريريه در انتظار خبربه موقع رساندن "خبرنگار"است!

 

اكنون با وجود گسترش رسانه‌هاى شخصى از قبيل "واتس آپ،وايبر،تلگرام و...."هر شخص اگربخواهد مي‌تواند خبرنگارى حرفه‌اى و متبحرى باشد كه جامعه مخاطبين خود را پاسخگو شود.

 

چنانچه بسيارى ازشبكه‌هاى اجتماعى در سايرحوزه‌هاى گروهى و حتى خانوادگى برخى مواقع در انعكاس رويدادهاى اجتماعى،حوادث از اصحاب ماجراجوى رسانه جلوتر هستند و اين خود جلوه‌گر كارزار رسانه‌اى روزگار ما محسوب مي‌شود.

 

دراين رهگذر خبرنگار هنوز با قلم كار دارد مستند بودن اخبار،تحليل‌ها و نوشتارش آبروى كار حرفه‌اى‌اش است كه بانگاه تيزبين خود پيگيرى مي‌كند.تفاوت كارخبرنگاربا فعالان رسانه‌هاى مجازى ياد شده تعهد در نوشته هايش ومستند بودن آنها است .

 

خبرنگاران پل ارتباطي مردم و مسئولان در هر جامعه‌اي براي حل مشكلات، چالش‌ها و رفع مشقت‌ها مي‌باشند.

 

اين طيف از جامعه در تمام سختي‌ها و به دور از جناح‌بازي و حزب‌گرايي و به دور از نشر از اكاذيب به انعكاس ريبايي‌ها، جذابيت‌ها، واقعيت‌ها با بهره‌گرفتن از ادبيات گفتاري بسيار شيرين ايران اسلامي و با استفاده از منطق با تدبير خويش، شجاعانه در تمام عرصه‌ها به‌ويژه اجتماعي و فرهنگي كه دو مقوله اساسي در هر منطقه‌اي هستند، فعاليت مي‌كنند.

 

خبرنگاران همان قانون‌مداران و اشخاصي‌اند كه به دنبال رفع كارشكني‌ها و انتشار اطلاعات مختلف جامعه به تمام نقاط دنيا هستند.

 

خبرنگاران انسان‌هاي مظلومي هستند كه در جامعه هيچ وقت به دنبال ماديات نبوده و هدفشان تنوير تاريكي‌هاي هر جامعه است.

 

خبرنگران رسانه‌ها با بهره‌گرفتن از تفكر خويش با مساعدت از دايره واژگان وافر خويش به دور از كينه‌توزي‌ها و خود‌نمايي‌ها در تمام ادارات، سازمان‌ها و نهادها حضور يافته وا خبار بروز را ياداشت، پوشش و انتشار مي‌دهد.

 

خبرنگاران روح زنده جامعه هستند و هدفشان خدمت به نظام، انگيزه‌شان انتقال مشكلات مردم به مسئولان براي حل و فصل شدن است و خدمت‌رساني به همه نهادها و سازمان‌ها بدون قطبي‌نگري را در دستور كا ر خود دارند.

 

مسئولان سعي كنند خبرنگاران را دريابند و با تقويت روحيه‌انتقادپذيري خود، گوشه‌هاي از مشكلات يك خبرنگار را كه براي اطلاع و آگاهي جامعه از همه چيز خود از جمله امكانات شخصي خويش، بدون بيمه با كمترين حق‌الزحمه و  در سخت‌ترين شرايط، لحظه به لحظه به عنوان پل ارتباطي مردم  و مسئولان هستند، كمك شاياني نماييد.

 

مسئولان از اين حيث رسانه‌ها را دريابند چرا كه خبرنگاران حتي از جيب خود پول مي‌دهند تا امكانات و شرايط فراهم شود، مشكلات مردم به گوش مسئولان انتقال دهند و به حول و قوه الهي، با تلاش و پيگيري همين مسئولان، معضلات برطرف گردد.

پايگاه خبري كهگيلويه: روز خبرنگار را به خبرنگاران محترم و عموم اهالی رسانه‌هاي عزیز تبریک عرض نموده و از زحمات آنها تقدیر و تشکر مینمایيم که با حداقل امکانات وظیفه خطیر اطلاع رسانی را به عهده دارند.

يادداشت: آرش آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک