آخرین اخبار

21. تير 1394 - 17:32   |   کد مطلب: 2419
عضو شورای شهر دهدشت با بیان اینکه دو دستگی در شورای شهر را نمی پذیرم خواستار حفظ آرامش و انجام وظیفه از اعضای شورای شهر شد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه خبری کهگیلویه است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

 

پایگاه خبری کهگیلویه، 

امیر رضا خوش آیین عضو شورای شهر دهدشت با ارسال یادداشتی به پایگاه اطلاع رسانی کهگیلویه از عدم تعلق خود به طیف اکثریت و اقلیت،دعوت شورا به آرامش و پرهیز از پیش داوری در تخلفات مالی شهرداری سخن گفت. در این متن آمده است:

 

همشهریان عزیز سلام. در این اواخر دررسانه‌های نوشتاری، فضای مجازی و محافل شنیده‌ها حاکی از آنست که اختلافات بین اعضای شورای شهر دهدشت به اوج رسیده و حتی برخی از دوستان اذعان داشته اند که تخلفات مالی و اداری شهرداری دهدشت رخ داده است. فرماندار فهیم شهرستان و برخی از مسئولین در راستای حل این اختلافات و جلوگیری از تهیج بیشتر با حضور تمامی اعضای شورای شهر جلسه‌ای در فرمانداری تشکیل داده و اکثریت دوستان جهت تنویر و تشحیذ اذهان عمومی پیرامون مسایل معنونه نکات ارزنده ای بیان داشتند.

 

اینجانب در راستای تعهد قانونی و شرعی به مردم و صیانت و دفاع از حقوق انها و جایگاه حقوقی خود در شوراهای کل کشور صراحتا اعلام داشته که حقیر جزء گروه تشکیل شده به زعم دوستان(اقلیت و اکثریت) شورا نبوده و با دنیال کردن یک هدف از ابتدا تا پایان خدمت در این پارلمان آن هم صیانت از اعتماد و آرای مردم گام برداشته و در این راستا ادامه خواهم داد.خوشبختانه این موضوع دغدغه همه همکاران شورایی بوده است ولی متاسفانه به خاطر یکسری مسایل برونی و داخلی باعث تضارب آراء و تنش‌هایی شده و شورا را به دو گروه اکثریت و اقلیت سوق داده است. اینجانب به هیچ وجه اعتقادی به این دو دستگی ندارم و اقادامات بنده در این مدت عمر شورای چهارم موضوع فوق را به منصه ظهور رسانیده است.

 

مع الاسف به خاطر این عقیده از سوی بعضی از اعضای محترم مورد انتقاد گرفته و بی شک برای تنویر اذهان شما همشهریان عدم تعلق خود را به گروه اکثریت به طور اخص اعلام می‌دارم.(البته باید گفت این عدم تعلق خاطر به گروه‌های مذکور به معنای دست کشیدن از وظایف قانونی و اختیارات شورا و عدم همراهی در خدمات رسانی به مردم نیست بلکه در این راه اسیر سلایق شخصی یا وابستگی به طیف‌ها نخواهم شد).

 

هر چند در تمامی شوراهای کشور تعلق در گروه اکثریت امتیازهایی از جمله عضویت در هیئت رئیسه و عضو مجامع شورا را اکتساب می‌نماید و باعث مزیت‌های شخصی دیگری می‌شود اما این حقیر صراحتا عطایش را به لقایش بخشیده و برای فرو نشاندن این اختلافات و برگشتن جو رقابتی به رفاقتی کرارا این موضوع را باین می‌نمایم. مهمتر این‌که اعضای شورا باید پایبند به دموکراسی باشند و صادقانه به قوانین جاری مملکتی از جمله قانون اساسی(مادر)و نیز قانون تشکیلات، وظایف و اختیارت شوراهای شهر در انتخاب هیئت رئیسه پایبند باشیم ؛ چرا که در تمامی پارلمان‌های محلی و مجلس شورای اسلامی عرف انتخابات جاری می‌باشد.

 

در هر نهادی که مبتنی بر آرای مردم باشد اختلاف دیدگاه و تضاد اندیشه و آراء وجود دارد در غیر این صورت باعث پویایی و شکوفایی آن نهاد نمی‌گردد ولی متاسفانه در این مدت برخی از دوستان و همفکران اتهاماتی از جمله پیمان شکنی و بدقولی به اینجانب انتصاب دادندو اینجانب در این ماه مبارک رمضان در برابر همه مردم اعلام می‌دارم که تا به حال از هیچ عهد و پیمانی تخطی نکرده و خلف وعده ننموده از جمله در راستای مهمترین وظیفه شورا بر اساس ماده ۷۱ قانون و اختیارات شوراها که همان انتخاب شهردار می باشد و نیز انتخاب آقای حقانی به عنوان ریاست شورا در سال اول در کنار گروه اقلیت تا آخر ماندم هر چند نتوانستم این موضوع را به سرانجام برسانیم و در سال دوم قول دادم به آقای داورپناه به عنوان ریاست شورا تا آخر ایستادگی کرده و به وی رای دادم و هر کاری که به زعم اینجانب به صلاح این مردم بوده عمل کردم و همیشه در کار شورایی خود فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر “سم مهلک دانستن سیاست در شورا” را سرلوحه کار قرار دادم.

 

علی ایحال قاطعانه اعلام می‌دارم در راستای کشف حقیقت و اغنای وجدان آحاد مردم و صیانت از حقوق آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده و همان طوریکه نام شهر کهن دهدشت را در تارک شوراهای کل کشور حک نموده و همیشه این موضوع ماندگار خواهد بود چرا که برای اولین بار در طول ۱۵ سال از عمر شوراها شخصی از این دیار به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس(پارلمانی) شورای عالی استانهای کشور انتخاب می گردد. حال شاید سوال شود چرا در این مدت و بالا گرفتن اختلافات از اظهارنظر خودداری نمودم؟ به زعم خودم احساس نمودم که شاید گفتارم و رفتارم باعث رنجش خاطر و آزرده شدن شخصی گردد همان طور که مولای متقیان علی(ع) فرمودن” وقتی مومن برادرش را به خشم آورد به یقین از او جدا شده است” بر همین اساس نمی خواستم کدورتی حاصل گردد. خواسته قبلی و قلبی من صمیمیت بین اعضای شورای شهر بوده که در این سال همدلی و همزبانی صمیمیت باعث پویایی شورا و وجود شورای قوی موجب شهرداری و مدیریت شهری کارآمد و قوی خواهد شد.

 

اینجانب به هیچ وجه بی حرمتی به عضو شورای شهر دهدشت جناب آقای حقانی که شخصی متدین و پاک است را نمی پذیرم و در صورت اثبات این موضع (بی احترامی در بازرسی مالی از شهرداری) لازم است به هر نحوی از انحاء از ایشان اعاده حیثیت و جبران خسارات معنوی گردد. جا دارد در اینجا از کارهای صورت گرفته توسط پرسنل خدوم شهرداری و در راس آن شهردار تقدیر و تشکر به عمل آورده ولی بایستی کارهای بزرگ دیگری انجام گیرد که مردم از لحاظ روحی و روانی در رفاه باشند .

 

هم چنین از دوستان عزیزی که در این مدت با خبرگزاری ها و سایت های محلی در این خصوص مصاحبه داشته اند خواهشمند است در راستای قوانین جاری مملکتی از جمله قوانین مجازات اسلامی و قانون شوراها و آیین نامه و بخشنامه های موجود تا زمانی که تخلفات اداری-مالی در شهرداری از طریق مراجع ذی صلاح اثبات نگردد از هر گونه انتشار در جراید استنکاف نمایند چه بسا خدای ناکرده باعث رفتن آبروی مومنی گردد که به قول شاعر ” گیرم که آب رفته به جوی بازآید/با آبروی رفته چه باید کرد؟ بنابراین هر گونه تخطی از وظایف محوله توسط مصوبه شهرداری مشاهده نموده تا رسیدن به نتیجه پیگیری و از حقوق مردم کوتاه نمی‌اییم ولی به نظر می‌رسد در صورت پیش داوری و اعلام این موضوعات باعث ضربه زدن به این نظام مقدس که در برخورد با متخلفان از هیچ کوششی دریغ نمی کند می گردد.

 

لذا از دوستان و همکاران خواهشمند است با آرامش خاطر و فراموش کردن اختلافات قبلی و دوری از کینه و عداوت و در راستای احقاق حق و صیانت از حقوق مردم گام برداشته و کار خود را ادامه دهند.

 

در پایان بخشی از شعر شاعر خوشنام فریدون مشیری را مناسب دیدم و بیان آن خالی از طلف نیست:

یاد من باشد فردا حتما

باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست

و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا

و بدانم که شبی خواهم رفت

و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

 

یاد من باشد

باز اگر فردا، غفلت کردم

آخرین لحظه ی از فردا شب،

من به خود باز بگویم

این را

مهربان باشم با مردم شهر

و فراموش کنم هر چه گذشت……

 

امیررضا خوش آیین/عضو شورای شهر دهدشت و رئیس کمیسون حقوقی شورایعالی استانهای کشور

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک