آخرین اخبار

9. خرداد 1394 - 19:11   |   کد مطلب: 1660
ياداشت يك جوان ديشموكي به مناسبت روز جوان
قابل توجه رياست محترم جمهور و وزراي دولت تدبير و اميد!
در حال حاضر جوانان جوياي كار در انتظار تحقق وعده‌هاي دولت تدبير و اميد به‌منظور كاهش نرخ بيكاري و ايجاد اشتغال پايدار هستند و انتظار ندارند دولتمردان در چنين وضعيتي، صرفاً سياست انتقاد از گذشته و یأس‌آفريني را در دستور كار خود قرار دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مالك آهنگ در يادداشتي نوشت: نماينده كوچك جوانان تحصيل‌كرده شهر ديشموك هستم كه مامور شده‌ام انعكاس دهم به منتفذين استاني وكشوري، ناگفته‌هاي وجودي‌شان را كه اين روزها حرف اصلي خانواده‌هاي منطقه محروم و مظلومي است كه هركدام دو الي سه جوان  تحصيل كرده در سطوح عالي ولي بيكار را دارند.

 

منطقه مظلوم و محرومي كه با وجود گذشت 37 سال از انقلاب  معمار كبير حضرت امام خميني (ره) از نعمت گاز بي‌بهره‌اند و با وجود اين كه  مردم اين منطقه در چند كيلومتري اين موهبت الهي قرار گرفتند.

 

 اما جوانان منطقه محروم و مظلومي كه بهره‌مند هستند از نعمت‌هاي الهي همچون زمين حاصل‌خيز و بوستان‌ها شلالات و عيون‌هاي روان كه ميتوان از آنها براي اشتغال زايي در زمينه هاي كشاورزي  بهره برد اما غافل از اينكه مسئولين امر توجهي داشته باشند و يا مساعدتي نمايند.

 

جواناني كه در عرصه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي بدون در نظر گرفتن مسائل جناحي و با توكل بر خداوند و توسل بر ائمه اطهار گوش به امر رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي و پيرو راه شهداء و امام شهداء هستند.

 

جواناني كه سالها درس خوانده،  و به دور از افراط و تفريط به اميد اينكه دولت‌هاي روي كار آمده در راس آن تدبير اميد برايشان در اميدي بگشايد.

 

جوانان منطقه محرومي كه به مانند ديگر جوانان ايران اسلامي به خويش اجازه نمي‌دهند همانند جوانان اروپايي براي رفع مشكلات خود دست به تجمعات ويا تظاهراتي بزنند كهخواسته دشمنان قسم خورده اين نظام مقدس براي پيش‌برد اهداف شوم خود است كه سالهاست كشورهاي غربي درپي آن مي‌باشند تا ضربه به اسلام وانقلاب بزنند كه خدا را شكر تا حال به رهبري با درايت مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي  و همراهي ملت و به ويژه جوانان اين كشور، به خواسته خويش نخواهند رسيد.

 

هدفي كه ميلياردها دلار سالانه براي آن در نظر گرفته مي‌شود توسط حمايت‌كنندگان غرب از جمله سردمداران  صعودي خائن ازدوران‌هاي دور تا حال كه اوج آن در زمان ملك فهد، ملك عبدالله، سلمان بن عبدالعزيز و اسرائيل غارتگربوده است و همچنين ادامه خواهد داشت. كه مطمئن باشيد به هدفشان هرگز دست نخواهند يافت.

 

جواناني كه متاسفانه پارك جنگلي ندارند، فاقد پارك ساحلي هستند، و زمين ورزشي آنها چمن نيست.

 

اوقات فراغت‌شان در زمين خاكي است، با اين وجود كه سالانه ميلياردها تومان صرف فوتبال مي‌شود و نتيجه‌اي هم در برندارد.

 

جواناني كه اين روزها سن ازدواج‌شان از حد مجاز فراتر رفته،  به يك معضل بزرگ فرهنگي تبديل شده است و با اينكه اين مسئله بسيار واضح وآشكار است اما براي حل اين موضوع توسط مسئولين استاني وكشوري چاره‌اي انديشيده نمي شود .

 

 نكته اي مهم واساسي  منتشر شده به نقل از  مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در جمع مردم لرستان : در حال حاضر دركشور  سه میلیون و۹۹۰ هزار و ۷۴۱ جوان دارای تحصیلات عالی ازدواج نکرده و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۷۲ نفر آنها پسر و دو میلیون و 17 هزار و ۶۹ نفر آنها دختر هستند !

 

   آيا زمان آن نيست كه مسئولان در سطح كشور تلاشي در جهت رفع نابرابری‌ها و برقراری عدالت در کشور داشته باشند؟، زیرا برقراری عدالت در همه عرصه‌ها وحدت و امنیت ملی ما را تضمین خواهد کرد. در این راستا باید به رفع محرومیت از مناطق محروم کشور توجه کرد و قطعاً اصل 48 قانون اساسی در این زمینه باید به خوبی محقق شود.

 

قانون اجرای اصل چهل و هشتم (48) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

‌ماده واحده - دولت مکلف است تا دو سال پس از تصویب این قانون و در اجرای اصل چهل
و هشتم (48) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌به منظور :
1- رفع هرگونه تبعیض در استفاده مناطق (‌استانها و شهرستانها) مختلف کشور از منابع
طبیعی و سرمایه‌های ملی.
2-  فراهم کردن زمینه رشد همه مناطق (‌استانها و شهرستانها) متناسب با استعدادها و
با حفظ رقابت سازنده.
3-  توزیع مناسب فعالیتهای اقتصادی در مناطق (‌استانها و شهرستانها) مختلف کشور.
4- استفاده بهینه از قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی در راستای نقش منطقه‌ای و
بین‌المللی کشور.

 

قابل توجه رياست جمهور محترم و وزراي دولت تدبير و اميد!

در حال حاضر جوانان جوياي كار در انتظار تحقق وعده‌هاي دولت تدبير و اميد به‌منظور كاهش نرخ بيكاري و ايجاد اشتغال پايدار هستند و انتظار ندارد دولتمردان در چنين وضعيت، صرفاً سياست انتقاد از گذشته و یأس‌آفريني را در دستور كار خود قرار دهند.

 

رییس مرکز آمار، آمار بیکاری را بحران  زا می‌داند و تاکید می‌کند باید فکری عاجل برای مهار روند صعودی و در ادامه کاهش آن به کار گرفت.اما نکته مهم اینجاست که مرکز آمار با اعلام نرخ 26 درصدی بیکاری جوانان این نرخ را دو برابر نرخ کل بیکاری بیان کرده و این در حالیست که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس اعلام نظر وزیر کار چیزی در حدود 40 درصد است.رقم نگران کننده اعلام شده در حالی است که اساساً میزان اشتغال باید در قشر سنی جوان به علت پویایی ،توان و قدرت خلاقیت بالای آن، بیش از سایر اقشار باشد نه این که در تاسف بارترین شرایط قرار داشته باشد .

 

 

طبق اصل 43 قانون اساسی بند 9 در رابطه با اهمیت دادن به کشاورزی به عنوان یکی از راه‌های نداشتن وابستگی کشور مطرح شده است این سوال مطرح می‌شود که چرا با مجود داشتن ظرفيت ها  به صورت بی‌مورد مقابل کشاورزان مانع ایجاد می‌شود و مساعدتي در جهت رفع بيكاري جوانان نميشود؟ مثلا دادن تسهيلات  به جوانان جهت اجراي كار در حيطه كشاورزي  !  

 

آيا وقت آن نرسيده كه مسئولين استاني وكشوري گوشه چشمي به اين منطقه محروم ومظلوم بيندازند؟

 

آيا واقعا جواناني كه رنج ها ومشقت هاي فراوان ديده اند تا مهارت و تحصيلات عاليه كسب كرد ه اند لياقت اشتغالزايي  ندارند؟  بالغ بر 1000 نفر جوان تحصيل كرده در سه مقطع فوق ديپلم ، ليسانس و فوق ليسانس در اين منطقه بيكار وجود دارد !

 

اين منطقه با دارا بودن ظرفيت‌ها و استعدادهاي فراوان و همچنين وجود سرمايه داران در اين منطقه چرا برنامه‌هاي راهبردي درجهت استفاده توسط مسئولين استاني وكشوري اجراء نمي‌شود؟ مثلاً ساخت كارخانه، شركت و يا محل توليد كالاي خاص در حد استعداد منطقه كه نياز مبرم اين بخش مي‌باشد !

 

 

چرا مسئولين استاني وكشوري فقط هر از چند گاهي آن هم به بهانه‌اي،تازه كم مديراني هم براي پيش‌برد مسائل شخصي زندگي روزمره خويش و براي تفريح و مسافرت اينجا هستند آن هم به طور سرزده!؟

 

 وعده‌هاي سه سال  پيش نمايندگان  براي اين منطقه از جمله : گازرساني، سد بالياب، معدن كم ياب نيترات ليراب، بومي‌گزيني در ادارات  و مهمتر از همه اينها شهرستاني شدن ديشموك چه شد؟!

 

چرا نمايندگان محترم فقط در آستانه انتخابات كه مي‌شود از اين بحث‌ها براي جذب آراي مردم استفاده مي‌كنند و بعد براي چند سال به حالت تعليق در مي‌آيد تا به انتخابات بعدي برسيم.

 

مردمي كه بدون هيچ چشم‌داشتي در همه انتخابات حضوري 100 درصد را دارند.

 

و اين است قصه‌اي كه همچنان تمامي ندارد، دغدغه‌هاي بسيار زياد مردم ديشموك از وجود معضلات و كمبودهاي فراوان در اين بخش........

 

يادداشت از: مالك آهنگ

 

انتهاي پيام:و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک