آخرین اخبار

30. دى 1393 - 18:18   |   کد مطلب: 131
در حالی که انتخابات ۹۲ و پیروزی شکننده یار نزدیک رفسنجانی خط بطلانی بود بر همه ادعاهای عدم سلامت انتخابات در کشور، اما گویا اصلاح‌طلبان و در کنار آنها جریان کارگزارانیِ هاشمی قصد از دست دادن این حربه نخ‌نما شده را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در جمع احزاب اصلاحات در باره انتخابات آتی گفت: امیدواریم از لحاظ قانون در همهٔ مراحل ثبت‌نام، نظارت، اجرا و شمارش، هیچ شبهه‌ای نداشته باشیم تا حماسه‌های سیاسی مردم ایران به خوبی شکل بگیرد.

 

 

به گزارش گروه سیاسی این دیدار درپی استنکاف هاشمی از شرکت در همایش شورای هماهنگی اصلاحات به ابتکار احزاب اصلاح‌طلب برگزار شد تا قبل از آغاز همایش محضر او را نیز درک کرده باشند.

 

در حقیقت این حرکت هوشمندانه هاشمی که برای او جایگاه نداشته پدر معنوی در جریان اصلاحات را تداعی می کند، با پی گیری لابی احزاب نزدیک به وی در شورای هماهنگی اصلاحات همچون کارگزاران و اعتدال محقق شد. اما آنچه مهم بود اظهار نظر تند و باورنکردنی هاشمی پس از گذشت 5 سال از انتخابات 88 و بیش از یکسال از انتخابات 92 است.

 

در حالی که به جرات می توان گفت انتخابات 92 و پیروزی بسیار شکننده یار نزدیک هاشمی رفسنجانی یعنی حسن روحانی خط بطلانی بود؛ بر همه ادعاهای عدم سلامت انتخابات در کشور اما گویا اصلاح طلبان و در کنار آنها جریان کارگزارانیِ هاشمی قصد از دست دادن این حربه نخ‌نما شده را ندارد.

 

هاشمی همچنین در سخنانی متناقض افزود: هر کس بخواهد وحدت مردم را مخدوش کند، نمی‌تواند مدعی دلسوزی برای نظام، انقلاب اسلامی، کشور و مردم باشد. در حالی که خود در دقایقی قبل از دغدغه های برگزاری انتخاباتها سخن گفته بود و برای شبهه دار نبودن انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.

 

سخنانی که یاداور سال‌های تلخ فتنه و هزینه های ملی و بین المللی تراشیده شده برای مردم و نظام بود و البته باید توجه داشت که همه آن مصائب بر اساس یک توهم فتنه گرانه القا شده از سوی دشمنان ملت مبنی بر عدم سلامت انتخابات نشات می گرفت.

 

جالب توجه اینجاست که پس از این همه هزینه ملی و حتی هزینه های کلانی که برای خود جریان اصلاحات در اثر آن حادثه شوم 88 بوجود آمد؛ انتظار می رود تا بزرگان جریان اصلاحات از تداوم تکرار چنین ادعاهایی در میان طرفداران خود جلوگیری نمایند نه این که خود به آنها دامن بزنند!

 

مگر اینکه اصلاح طلبان متفقا به این نتیجه رسیده باشند که از این حربه کهنه و بی اثر شده همواره به عنوان ابزار فشار از پایین جهت تقویت خود به هنگام چانه زنی در بالا بهره برند! البته در این صورت باید احتمال بروز خطراتی در ایام انتخابات های آتی را نیز در نظر داشت.

 

در این صورت باید گفت چنین رفتاری افرادی از جریان اصلاحات که سابقه طولانی در انقلاب و جایگاه بالا در مناصب حکومتی نظام دارند انتظار نمی رود و رفتاری دور از شان است که متاسفانه کماکان در سخنان هاشمی رفسنجانی موج می زند.

 

انتهای پیام : و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک