آخرین اخبار

17. خرداد 1400 - 20:54   |   کد مطلب: 9807
رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه گفت: مصرف برق در شهرستان برخی روزها تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته بالا می رود این در حالی است که هر سال پنج تا ده درصد بوه است.

امسال در پی کاهش شدید بارندگی ظرفیت تولید برق کشور با نیاز مصرفی پیش‌بینی شده در پیک مصرفی بهار مطابقت نداشته و مسئولان بر آن شدند تا بهار امسال خاموشی‌های گسترده‌ای را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اعمال کنند.

با فرارسیدن گرمای بی سابقه، این برنامه مسئولان عملی شد و در ساعاتی از روز برای مصرف‌کنندگان خاموشی اعمال می شود تا مردم مشارکت جدی در کنترل مصرف برق داشته باشند.

با این اعمال خاموشی ها حس نوستالوژیک قطعی برق ما را به ده ها سال قبل برده است.

سیاست نسنجیده دولت در طول سالهای اجرایی بر کشور برای کاهش مصرف برق در سال های اخیر بی سابقه نبوده است اما در سال جاری قطعی برق نیز وارد زندگی مردم شده است.

تقوی یکی از ساکنان شهر دهدشت است که در خصوص خاموشی های اعمال شده در شهرستان به این پایگاه خبری گفت:با توجه به تعطیلات یک ماهه واحدهای صنفی با دستور ستاد کرونا و بازگشایی مجدد این واحدها، قطعی برق دو یا سه ساعت پی در پی یعنی خسارت مالی، که در این شرایط اقتصادی توجیه ناپذیر است.

وی گفت: باید قبل از اعمال خاموشی ها مسئولان برای حمایت از واحدهای صنفی و کسب و کارها برنامه ریزی کرده و قطعی های پی در پی را به بهانه ای مختلف توجیه نکنند.

شریفی یکی دیگر از شهروندان کهگیلویه ای است که می گوید: توجیهی نمی توان پیدا کرد که چرا برق برخی از مناطق و محله ها پی در پی قطع شده اما برق قسمتهای دیگر شهر طبق برنامه خاموشی در دستور کار نباشد.

وی گفت: باید برنامه ریزی در خصوص خاموشی ها برنامه منظمی وجود داشته باشد تا همه مردم به یک نسبت در خاموشی ها سهیم باشند.

در این خصوص رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه با اشاره به همکاری مردم و ادرات در خصوص خاموشی ها گفت: امسال کمبود تولید برق و علاوه بر آن افزایش بار خاموشی‌هایی را به وجود امده است که نیازمند همکاری مردم و ادارات هستیم.

مهرداد تابش نژاد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در برخی از روزها گفت: افزایش مصرف برق را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم در حالی که سالهای قبل مصرف پنج تا ۱۰ درصد بوده است.

وی گفت: مردم از وسایل پر مصرف در ساعات اوج بار استفاده نکنند و ادارات مصرف بهینه را مدیریت کنند.

این مسئول با اشاره به قطع برخی طرح ها و کارخانجات گفت: برق ۲۰۰ طرح کشاورزی جهت استفاده درست از راه دور کنترل شده و کارخانجات، سی‌ان‌جی‌ها و سنگ‌شکن‌ها نیز روزانه ۳ ساعت قطعی برق اعمال می شود.

تابش نژاد از ادامه خاموشی ها تا پایان تابستان خبرداد و افزود : این خاموشی‌ ها تا زمان پایداری کامل شبکه از طریق فزایش نیروگاه‌ها در سطح کشور ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک