آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1400 - 17:16   |   کد مطلب: 9754
رستم حسن زاده با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان منعی برای اهدای خون نیست گفت: اهداء خون فرصتی مناسب برای پایش سلامتی فرد و مشارکت در کار خیر و خدا پسندانه است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه اجر معنوی کار انتقال خون مهمترین مزایای این کار پسندیده است و در کنار آن می توان گفت غربالگری پزشکی مزایای دیگر انتقال خون است.
 
حسن زاده گفت : کسانی که اقدام به دادن خون می کنند از پویایی و سلامتی بهتری برخوردار می شوند و میزان سکته های مغزی و قلبی در این افراد به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.
 
وی تصریح کرد: مهمترین  فواید و اثر اهدای خون، نجات زندگی انسانها و آگاهی از سلامت جسمانی است .
 
مدیر کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کسانی که اقدام به اهدای خون می کنند مراکز خون دهی بدنشان فعال و خون سازی از نو انجام می شود گفت: دریافت گروه خونی ،آزمایش های ایمنی هپاتیت b ،c، rh، اچ آی وی و دیگر بیماری ها بررسی می شود و خون فرد از نظر سلامتی کامل آزمایش و نتیجه سلامت فرد ثابت می شود.
 
حسن زاده فرهنگ سازی در کار انتقال خون را ضروری ارزیابی کرد و گفت : افراد 18 تا 60 سال می تواند با مشارکت در برنامه انتقال خون نیاز افراد زیادی را مرتفع کند.
 
وی اظهار داشت: روزه‌داری منعی جهت اهدای خون نیست و با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های آن مردم می توانند در این کار خیر مشارکت داشته باشند.
 
حسن زاده تاکید کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.
 
این پزشک هم استانی گفت: با توجه به اینکه مدت زمان محدود نگهداری برخی فراورده های خونی و این مقوله که اهدای خون از نظر مراجع دینی منافاتی با روزه داری ندارد شهروندان برای انجام این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.
 
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد پیشتر با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: شاخص اهداکنندگان مستمر خون در این استان ۸۳درصد است به عبارت بهتر از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به انتقال خون برای اهدا ، ۸۳ نفر این اقدام را به صورت مستمر انجام می دهند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک