آخرین اخبار

11. فروردين 1400 - 10:09   |   کد مطلب: 9715
رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه با اشاره به بی اثر بودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا افزود: صحبت از آمار و ارقارم در این جلسات دیگر کارایی خود را از دست داده است و دیگر با ارائه آمار مشکلی حل نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ در نشست ستاد مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰  محمد طاهر طیب زادگان  رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه با اشاره با بی اثر بودن مصوبات ستاد  مقابله با کرونا  افزود:  صحبت از آمار و ارقام در این جلسات دیگر کارایی خود را از دست داده است و دیگر ارائه آمار مشکلی را حل نخواهد کرد.  

  طیب زادگان افزود: تا وقتی که  رفتار ما مسؤولان در برخورد با تجمعات این چنین باشد  مردم ما را جدی نمی گیرند.   وی گفت: تعداد موارد بستری شهرستان روزانه نسبت به قبل به ۱۷ مورد رسیده این در حالی است که از ابتدای شیوع آمار روزانه سه تا چهار نفر بستری را شاهد بودیم.  

 طیب زادگان با اشاره به اینکه در یک سالی که از عمر کرونا میگذرد  در حیطه روانشناسی اجتماعی هیچ  کاری صورت نگرفته افزود:  رفتارهای مردم، عادی انگاری و بی‌تفاوتی آنها نسبت به موج‌  جدید و  محدودیت‌های صورت گرفته نیاز به آسیب‌شناسی را قوت می بخشد.  

  رئیس شبکه بهداشت تصریح کرد:  مراکز مشاوره ازدواج  برای ایام کرونا تعطیل شده اند که شاهد تجمعات کرونایی نباشیم ولی ازدواج‌ها بدون طی مراحل قانونی پیش از پیش رونق گرفته است.   وی افزود:  تالارها را برای جلوگیری از برگزاری تجمعات و برگزاری عروسی ها تعطیل کردند  ولی شاهد آن هستیم که در کنار  تالارها و در دشت و صحرا عروسی  با امکانات برق و ... انها برگزار می‌شود.  

طیب‌زادگان با گلایه از مصوبات  نشست آخر سال ۱۳۹۹ مبنی مسدود  شدن میادی ورودی  و جلوگیری از ورود مسافر غیر بومی به شهرستان افزود:  تاکنون اقدامات موثری در ورودی ها صورت نپذیرفته و  شاهد افزایش ورود خوردروها با پلاک های غیر بومی  در شهر هستیم.    

وی با اشاره به اینکه در  مقابل موج شدید بیماری گیرافتاده ایم  و روز به روز تبعات  آن سنگین‌تر می شود گفت:  اگر وضعیت بخواهد به شدت آبان و آذر باشد بیمارستان دیگر جوابگو نخواهد بود.

  طیب‌زادگان  افزود : در نشست ها بارها اعلام کردیم رنگ‌بندی ملاک مناسبی برای اعمال محدودیت‌ها نیست و  لازم است متناسب با شرایط شهرستان تصمیم ها گرفته شود.  

  رئیس شبکه بهداشت با نگرانی از وضعیت پیش رو افزود:  حرف های که باید طی یک سال گفته شود در جلسات زده شده و دیگر  حرفی برای گفتن باقی نمانده است.   وی در پایان خاطر نشان کرد: هر انچه  نیاز بوده تا کنون مصوب شده است ولی همچنان ضعف در  در اجرا داریم، و در صورتی که به این همین شکل پیش برویم فاجعه تمام عیار در انتظار است اگر وارد موج جدید شدیم کنترل‌ها بی اثر خواهد شد.    

  حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر نیز در این نشست گفت:مشکل فقر فرهنگی باعث شده است جامعه امروز کمتر کرونا را جدی بگیرد.     وحدانی فر با اشاره به اینکه  جامعه به این باور رسیده که کرونا ضعیف شده است گفت : به همین علت درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی دهدشت به زیر ۵۰درصد  رسیده است.  

  وی با گلایه به اعضای ستاد کرونای گفت: وقتی دیده میشود  عضوی از ستاد کرونا برای فرزندش عروسی  انچانی با جمعیت  ۲۰۰۰ نفری  می‌گیرد ما باید  چطور به بقیه مردم بگوییم در مورد کرونا رعایت کنند؟!  

  امام جمعه کهگیلویه افزود : مردم با عادی‌ انگاری و ساده انگاری در خیابانها نسبت به کرونا در حال تردد هستند که این خود نشان از آین دارد که ستاد کرونا در مسئله اجتماعی و فرهنگی کارایی لازم نداشته است و دچار سوء تدبیری است.

    وحدانی‌فر از شفاف نبودن بعضی عملکرده اظهار تاسف کرد و افزود:  اشکال کار در جمع ستاد است متاسفانه  برای مدیریت و مقابله کرونا اراده‌ای وجود ندارد و اعضای ستاد همکاری لازم را با هم ندارند.  

  وی با اشاره به اینکه بعضی مسئولان  با تماس هایی که با رئیس شبکه بهداشت می گیرند  اجازه برپایی مراسمات را می خواهند، افزود: چرا مسؤلی به خودش این اجازه را می دهد که خلاف مصوبات عمل کند؟   

وحدانی فر با تاکید بر ضعف عمل کرد بر کنترل مبادی ورودی گفت: اگر مبادی شهرستان کنترل می شد  شاهد ترافیک خودروهای غیر بومی در شهر نبودیم و بعضی دستگاه ها، سپاه و نیروی انتظامی را در اعمال محدودیت‌ها همراهی نمی‌کنند.  

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک