آخرین اخبار

20. دى 1399 - 9:24   |   کد مطلب: 9641
نبود سلیقه در تبلیغات مدیریت شهری؛
عادات مذموم و رقابت ناسالم در ورودی‌ های کهگیلویه
مُد شدن بنر های ترحیم در شهرستان کهگیلویه به یک رقابت ناسالم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ متاسفانه در این سالهای اخیر نصب بنر و اعلامیه های ترحیم به یکی از عادات مذموم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده‌ و این روزها ممنوعیت برگزاری مراسم ختم با شیوع ویروس کرونا سبب شد تا نصب بنر ها و اعلامیه های تسلیت و ترحیم در سطح شهر افزایش یابد.

از این رو در بسیاری از شهرهای استان به ویژه شهرستان کهگیلویه از هر خیابان و کوچه ای که گذر کنید شاهد نصب داربستها و بنرهای بزرگ تسلیت و ترحیم هستید. این روزها مردم از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و درمانی رنج می‌برند،مشاهده بنرهای درگذشتگان آن هم به تعداد زیاد و در ابعاد بزرگ سطح شهردهدشت ، بجز افزایش غم و ناراحتی برای شهروندان چیزی در پی نخواهد داشت .

محیط شهری یک مکان عمومی و متعلق به اشخاص نیست و شهروندان عزادار جهت احترام به حقوق عامه مردم جامعه باید از نصب اینگونه بنرها خودداری کنند ، چرا که از نظرمبلمان شهری ، نصب این بنرها از نظر ظاهری نوعی بی سلیقگی در چیدمان دیداری و از نظر روحی نیز القاء کننده حس غم ، حزن و اندوه و سبب آزرده خاطر شدن شهرواندان است. ‌

متاسفانه این موضوع به یک رقابت ناسالم تبدیل شده و سودی هم به اموات نمیرساند اما خانوده ها می‌ توانند به جای اینگونه اقدامات ،این هزینه ها را صرف امور خیریه کنند تا هدیه ای معنوی باشد برای متوفی و ذخیره آخرتش گردد.

مردم باید به این باور برسند که نه مرده ها به نصب این بنرها زنده میشوند و نه درد و داغی از خانواده متوفی دوا خواهد شد فقط يک هزينه اضافه است كه متاسفانه جديداً مد و بسیار رواج پیدا کرده است. برای جلوگیری از این رسوم غلط با پیشرفت تکنولوژی از فضای مجازی به عنوان جایگزینی مناسب برای این رسم غلط میتوان استفاده کرد که در این صورت و با رعایت کردن حقوق سایر شهروندان در زیباسازی شهر هم میتوانند سهیم باشند و در کنار آن اقدامات قانونی دستگاه‌ های متولی این بنرها را جمع اوری کنند و شورای شهر و شهردای با تامل با هم به تصویب ممنوعیت نصب بنر اموات و جمع اوری این بنرها اقدام و به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک