آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 14:16   |   کد مطلب: 8986
سازمان مردم نهاد بلاد شاپور یکی از سمن های فعال در شهرستان کهگیلویه است که در زمینه های مختلف فرهنگی،اجتماعی، و حتی در زمینه زیباسازی شهری فعالیت های مختلفی را در شهرستان کهگیلویه انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ سازمان مردم نهاد بلاد شاپور یکی از سمن های فعال در شهرستان کهگیلویه است که در زمینه های مختلف فرهنگی،اجتماعی، و حتی در زمینه زیباسازی شهری فعالیت های مختلفی را در شهرستان کهگیلویه انجام می دهد.

 

یکی از مهمترین فعالیت این سازمان مردم نهاد زیباسازی معابر،خیابان ها، دیوارها،پارک ها و میدان های مختلف شهر است که با استقبال برخی از مدیران و مردم شهر دهدشت رو به رو شده است.

 

از دیگر فعالیت سمن بلادشاپور دهدشت همایش های پاکسازی در حاشیه شهر دهدشت بوده که این فعالت نیز با استقبال جوانان دهدشتی روبه رو شده است.

گروه مردم نهاد بلادشاپوردر جدیدترین فعالیت خود اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی استفاده از وسایل بازیافتی در دهدشت کردند.در این کارگاه ساخت کاردستی و وسایل کاربردی مخصوص کودکان از وسایل دور ریختنی و بازیافتی آموزش داده می شود.

نکته قابل توجه در برگزاری این کارگاه عدم حضور برخی از مسئولینی بود که در شعارهای خود حمایت از جوانان را عنوان می کردند اما در عمل با عدم حضور خود در چنین فعالیت هایی میزان حمایت عملی خود را از اینگونه فعالیت ها نشان دادند.

 

سازمان مردم نهاد بلادشاپور نیز نسبت به این بی توجهی در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داده و مطالبی را عنوان کرده که در ادامه آمده است؛

با تشکر از دکتر ایرج کاظمی و آقای عبادی پور برای همراهی و همکاری در این برنامه. این همایش با استقبال خوب کودکان و خانواده  همراه بود اما به همان میزان با عدم استقبال فرمانداری و سازمان محیط زیست کهگیلویه عنوان مرتبط ترین نهادهای متولی محیط‌ زیست رو به رو شد.

بودجه های کلان و فراوانی که به سازمان‌های مردم‌ نهاد تشخیص داده شده است (به استناد مصاحبه ی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری) اما جای سوال دارد که چرا هیچگونه حمایتی از طرف فرمانداری و محیط زیست کهگیلویه به این برنامه و برنامه های مشابه داده نشده است!

 

نه تنها ادارات یاد شده که با کچ سلیقگی تمام خود هیچ برنامه‌ای برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی شهروندان به بهانه هفته محیط زیست نداشته، بلکه حتی وقتی از طرف سمن بلاشاپور از آنها برای شرکت و همراهی در این برنامه دعوت شد، دست رد به سینه این سازمان زدند.

 سوالی که ذهن دوستداران و حامیان محیط زیست را به خود مشغول کرده است این است که چرا علیرغم اهمیت محیط زیست و لزوم حمایت از سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در حوزه محیط زیست، هیچ گونه برنامه‌ای از طرف فرمانداری و سازمان محیط زیست برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی و حمایت از این سمن ها  نشده است؟ چرا در زمینه‌های تخصیص اعتبار به سمن ها از طرف فرمانداری کهگیلویه شفاف‌ سازی نمی‌شود؟

در ادامه تصاویر تکمیلی از فعالیت این سمن آمده است؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک