آخرین اخبار

18. خرداد 1398 - 11:57   |   کد مطلب: 8982
کاخ سفید در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران تحریم‌هایی را علیه صنعت پتروشیمی کشورمان از جمله شرکت پتروشیمی دهدشت وضع کرد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشور ایران همیشه وجود داشته و درسال های متمادی  به شکل های مختلف این اقدامات را بروز داده است و وزارت خزانه‌ داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه صنعت پتروشیمی ایران وضع کرد.

 

 

کاخ سفید در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران تحریم‌هایی را علیه صنعت پتروشیمی کشورمان از جمله شرکت پتروشیمی دهدشت وضع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه، «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس» و 39 شرکت پتروشیمی زیرمجموعه آن و همچنین عاملان فروش این شرکت در کشورهای خارجی را به دلیل حمایت مالی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

این نهاد آمریکایی در بیانیه خود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران خوانده و اعلام کرده است که این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه آن به‌تنهایی 40 درصد از تولیدات پتروشیمی و 50 درصد از صادرات پتروشیمی ایران را در بر می‌گیرند.

 

در لیست تحرمی جدید آمریکا علیه شرکت های ایرانی ، نام صنایع پلیمر گچساران و صنایع پتروشیمی دهدشت به چشم می خورد.

 

اما یک مسئله مهم این است که پتروشیمی دهدشت سالهاست که تحریم بوده و به جز اسکلت های کارگاه های آن چیزی در محل این شرکت به چشم نمی خورد. گویا پتروشیمی دهدشت قبل از اینکه در لیست تحریمی کاخ سفید قرار گیرد در لیست تحریمی مسئولان استان و کشور بوده و سال هاست که حرکت لاکپشتی آن به مراحل ابتدایی کار هم نرسیده است.

 

 

البته این شرکت پتروشیمی از یک جهت بسیار مورد بهره برداری قرارگرفته و آن هم در بیانیه های انتخاباتی و مسائل سیاسی بوده است. هر کاندیدی به شهر دهدشت بیاید اولین وعده ای که به جوانان می دهد، وعده یراه اندازی پتروشیمی و اشتغال جوانان است که سال هاست این حربه مورد استفاده سیاسیون قرار گرفته است.

 

 

نمیتوان گفت که تحریم های خصمانه آمریکا در روند رشد اقتصادی ما بی تاثیر بوده اما دلیل رکود ما در صنعت و اقتصاد به کارکرد ضعیف ما برمی گردد چرا که با اتکا به نیروهای خلاق و جوان کشور توانستیم بسیاری از تحریم ها را دور زده و در ساخت و تولید بسیاری از مواد و کالاهای تحریمی خو کفا شویم.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک