آخرین اخبار

9. اسفند 1397 - 9:06   |   کد مطلب: 8867
سید یاسین علویان در رابطه با دغدغه های بازاریان و مردم دهدشت گفت: به جرات می گویم که شرایط بازار دهدشت و قیمت بسیاری از اجناس از شهرهای همجوار بهتر است و این موضوع هم مردم و هم خود درشهرهای همسایه و مخصوصا مرکز استان مشاهده کردم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ امروزه موضوع گرانی مطلبی نیست که شخصی از آن خبر نداشته باشد، حتی مرفهین بی درد هم از وضعیت گرانی فعلی باخبر هستند و اصولا از آنجا که همه ما روزانه با موضوع اقتصاد و بازار سرو کار داریم با گرانی های موجود در جامعه هم آشنا هستیم.

 

گرانی زخمی است بر پیکر جامعه ما زده شده و متاسفانه روز بروز هم این زخم بیشتر و بیشتر می شود، به نحوی که جسم جامعه را رنجور و رنجورتر نموده است، روزگاری شده که فکر و ذکر مردم همه اش مسئله گرانی هاست و مردم با همین واژه ها شب و روز را سر می کنند، گرانی از یک طرف و گرانفروشی هم از طرف دیگر.

 

 

در همین راستا خبرنگار کهگیلویه گفت و گویی را بامردم و مسئولین مربوطه ترتیب داده است که این گفت و گو در ادامه  آمده است؛

 

یکی از بانوان شهر دهدشت در این خصوص گفت: مسئله اقتصاد و از جمله گرانی های بوجود آمده مسئله مهمی است که در شهر دهدشت تاثیر خود را بیشتر به جای میگذارد.

وی گفت: مطمئنا بازاریان نیز دوست دارند که اجناس با قیمت مناسب به مردم تحویل دهند تا آنان نیز قدرت خرید بیشتری داشته باشند. یکی از دغدغه های بازاریان دهدشت این است که بازاردهدشت در کل ایام سال به طور نسبی رکود دارد و در روزهای آخر سال وخریدهای عیدانه مردم میتواند در حل بخشی از مشکلات بازاریان موثر باشد.  اما نمایشگاه های صنفی این فرصت را از بازاریان و مردم دهدشت گرفته و در اختیار بازاریان استان های دیگر قرار میدهد.

 

شهروند دیگر دهدشتی گفت: یکی از مقصرهای اصلی گرانی های اخیر ما مردم هستیم که در خریدهای خود به صورت احساسی و شتابزده عمل میکنیم و با خرید بیش از نیاز خود به افزایش قیمت ها کمک میکنیم. مردم باید دراین زمینه مثل بقیه مسائل کشور از جمله راهپیمایی های 22 بهمن، انتخابات و... با هم متحد و یکصدا باشند و خریدهایی خود را معطوف به ضروریات کنند تا شرایط بازار کمی به ثبات برسد.

 

 

دیگر بانوی دهدشتی اینگونه گفت: برگزاری نمایشگاه علاوه بر این که اجناس نامرغوب و بی کیفیت را به شهر دهدشت وارد می کند موجب تمرکز مردم در بخش نمایشگاه خواهد شد و طبیعتا بسیاری از زمان مردم در این نمایشگاه ها برای خرید صرف می شود و در نهایت سهم بازار اصلی دهدشت از خرید های مردمی در ایام عید پایین می آید و در نتیجه پویایی بازار از بین میرود.

این بانو افزود: مردم باید اتحاد داشته باشند و در نخریدن کالاهایی که افزایش قیمت بی رویه داشته اند انسجام داشته باشند.

 

 

 

 سید یاسین علویان در رابطه با دغدغه های بازاریان و مردم دهدشت گفت: به جرات می گویم که شرایط بازار دهدشت و قیمت بسیاری از اجناس از شهرهای همجوار بهتر است و این موضوع هم مردم و هم خود درشهرهای همسایه و مخصوصا مرکز استان مشاهده کردم.

 

 

وی در مورد نمایشگاه های عیدانه کالا در دهدشت گفت: امسال نمایشگاه کالا در دهدشت برپا نخواهد شد و به جای آن طرح فروش فوق العاده در دهدشت کلید خواهد خورد. تا کنون در مورد این امر فعالیت هایی نیز صورت گرفته و اساس نامه آن نیز به اتاق اصناف ارسال شده تا کسانی که می خواهند در این طرح مشارکت داشته باشند حول قوانین مشخص شده اقدام کنند.

 

 

در همین زمینه بازاریانی که تمایل به دریافت مجوز فروش فوق العاده دارند باید فاکتور خرید رسمی کلیه کالاهایشان را داشته باشند،فهرستی از قیمت کالاهایی که قصد فروش فوق العاده آن ها را دارند و درصد تخفیف کلی کالاها را به اتحادیه مربود در اتاق اصناف تحویل دهند.

 

 

علویان بابیان اینکه فروش فوق العاده به صورت غیر متمرکز صورت می گیرد گفت: متقاضیان پس از دریافت مجوزباید اقدام به اصلاق تابلوی فروش فوق العاده نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک