آخرین اخبار

29. دى 1395 - 0:02   |   کد مطلب: 7386
با کمک خیران کفش و لباس کهنه کودکان روستای سربس دیشموک نو شد و حس امید به آینده در نگاه این کودکان تجلی یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  چندی پیش خبری با عنوان  "اینجا خبری از آب، برق و راه ارتباطی نیست/ کودکانی که آرزوی دیدن تلویزیون دارند" در این سایت خبری منتشر شد و نوعدوستی در تماس با ما از توجه انسانهایی خیر به این منطقه گفته و اظهار کرد: افرادی از قشر فرهنگی منطقه تهران مبلغ 5میلیون ریال برای کمک جهت خرید کفش‌های دانش‌اموزان محروم روستای سَرِبَس دیشموک در نظر گرفته اند.

کودکانی که با کفش و لباس‌هایی کهنه، سرمای سرد زمستان سرزمین سردسیری دیشموک را با طی کردن مسیر طولانی و صعب العبور به مدرسه رفته و تحصیل می کنند.

 

با کمک خیران نوعدوست ایران اسلامی که جا دارد از مساعدت آنها، صمیمانه تقدیر و تشکر  شود، توانستیم علاوه بر خرید کفش با تهیه لباس و لوازم التحریر تمام کودکان روستا را خوشحال کنیم.

 

بهانه ای برای سفری دوباره فراهم شد و  تصمیم گرفتیم به روستای سربس عزیمت کرده و یک بار دیگر از این منطقه صعب العبور گزارشی تهیه کنیم.

 

مردمانی که آب شربشان را از چشمه نزدیک روستا تهیه کرده و با چارپایان به محل سکونت انتقال می دهند، جایی بدون آب، راه ارتباطی و برق که بزودی مشکل برقشان برطرف می شود.


در مسیر پر پیچ و خم و با نشیب فرازهای بالا هر چه جلوتر رفته محرومیت را بیشتر نظاره گر بودیم، با دوربین خود صحنه ها را شکار کرده و سوژه های محرومیت را به تصویر می کشیدیم.

بعد از قریب نیم ساعت پیاده روی به روستا رسیده و مردم با احترام به رسم همه جای ایران اسلامی با نوشیدنی چای از ما استقبال کردند.

زمانی برای استراحت نبود چرا که کودکان این روستای بی تابی کرده و منتظر تحویل گرفتن هدایای شان بودند.

 

کودکان زیر 6سال این روستا را با "کُت" البسه گرم پوشش داده و به دانش آموزان روستا کفش، پیراهن، مانتو و لوازم التحریر اهداء کردیم.

نگاهِ نو شدن کودکان خوشبخت این سرزمین را آن هم وقتی کفش‌های نو و لباس‌های رنگین اتوکشیده‌شان را می‌پوشند، احساس می‌کنند تمام دنیا ایستاده و به آنان چشم دوخته است، چه بسیار لذت بخش است.

 

وقتی از تماشای ذوق کودکانمان خوب لذت بردیم که حس امید به آینده در نگاه این کودکان را به خوبی مشاهده کردیم.

از اینکه با پیگیری های خویش و با مساعدت خیران توانستیم حس خوب لذت را بر چهره کودکان محروم روستایی بنشانیم و شادی را به آنها هدیه کنیم، خرسندی وصف ناپذیری را احساس کردیم.

 

به گزارش کهگیلویه، کمک به محرومین جایگاهی بالا، ستوده شده و با اهمیت است و در نزد پروردگار هیچ عملی جای دستگیری و کمک به مستمندان و مستضعفان را نمی گیرد .

 

بعد از این کار خیر، برای من؛ لذت ناب کودک محروم روستایی زیباترین لحظه زندگی ام بود که از خوشحالی به وجد آمده بود.

 

وحید آهنگ خبرنگار تهیه کننده این گزارش خبری ضمن تقدیر از کسانی که باعث شدند کفش و لباس کودکی نو شود و لبخند رضایت بر چهره محرومان بنیشند، از همه کسانی که حتی راضی به بردن نام خود در رسانه نشدند ولی با کمک نقدی و غیرنقدی خود در جهت کمک به این کودکان و حتی ایتام نیازمند، ما را یاری کردند صمیمانه تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم در پناه حق سالم و سرحال جهت انجام کارهای خیر همیشه در جامعه سلامت و موفق باشید.

گزارش و عکس از وحید آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک