آخرین اخبار

6. دى 1395 - 11:58   |   کد مطلب: 7279
در حالی مساجد دیشموک همچنان بدون امام جماعت است که گزارش‌ها و خبرهای متعدد منتشر شده هیچ تأثیری در اراده مسؤولان برای رفع این معضل بزرگ نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  مهم‌ترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی اعزام روحانیون به مناطق مختلف برای تبلیغ دین و برگزاری نماز جماعت در مساجد است که حضور روحانیون در تمام ایام اعیاد، شهادت‌ها و ولادتها تاثیر زیادی در فعالیت‌های تبلیغی خواهد داشت.

بر همین اساس امروز یکشنبه پنجم دی‌ماه در وقت اذان مغرب سری به مساجد شهر دیشموک می‌زنیم تا علاوه بر اقامه نماز شور و اشتیاق مردم به خصوص جوانان را در مساجد رؤیت کنیم.

اما متاسفانه در سه مسجد شهر دیشموک با صفوف کم‌رنگ و نمازهای بدون امام جماعت و در نهایت فضای خلوت مساجد شهر دیشموک روبه‌رو شدیم.

نماز مغرب مسجد امام حسن(ع) دیشموک یکشنبه 5 دی‌ماه 95

جای بسی تامل است که مساجد شهر دیشموک در حالی خلوت بوده و نماز جماعت تعطیل می‌شود که مسؤولان به فکر این معضل بزرگ نیستند.

مردم و نمازگزاران شهر هم اظهار نارضایتی داشتند و می‌گفتند نمی‌دانیم به چند درد بنالیم و حتی از مصاحبه کردن خسته شده‌ایم و اعتماد خود را نسبت به حل مشکلات از طرف مسؤولان از دست داده‌ایم.

منطقه کاملا محروم دیشموک در همه زمینه‌ها به ویژه زیرساختهای فرهنگی رنج می‌برد که امیدوارم این بار تدابیر لازم در دولت تدبیر امید از سوی تبلیغات اسلامی برای این منطقه در نظر گرفته شود.

نیک می‌دانیم که از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی ائمه جماعات در مساجد است.

 تجربه نشان داده در هر منطقه‌ای که در مساجد آن ائمه جماعات و روحانیون حضور دارند برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های علمی، اقتصادی و کارهای عمرانی نیز رونق دارد.

با توجه به اینکه در مساجد انتقال فرهنگ و مفاهیم دینی به مخاطبان به خصوص جوانان جاری است حضور روحانیون در مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی تاثیر زیادی دارد و به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم ترویج فرهنگ دینی وظیفه خطیری دارد.

وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند من حاضرم در مباحث فرهنگی جانم را فدا کنم نشان می‌دهد فرهنگ تا چه حد برای معظم‌له مهم است و باید این حوزه را جدی بگیریم، لذا جای سؤال است که چرا مسؤولان این فرموده را سرلوحه کار خود قرار نمی‌دهند.

شهر دیشموک با جمعیتی بالغ بر 7 هزارنفر در 85 کیلومتری مرکز شهرستان کهگیلویه (دهدشت) واقع است که دارای 3 مسجد به نام‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج)، مسجد امیرالمومنین(ع) و مسجد امام حسن(ع) بوده و نمازگزاران بدون امام جماعت روزها و ماه‌ها را می‌‌گذرانند. 

مسجد امیرالمومنین (ع) دیشموک نماز مغرب 5 دی‌ماه 95

شهر دیشموک در سالهای گذشته هم از نعمت روحانی سازمان تبلیغات مستقر در این شهر و هم از نعمت امام جمعه برخوردار بود که متاسفانه طی یک طرح ضربتی شگفت‌انگیز هم نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و هم امام جمعه این شهر را بدون هماهنگی و جایگزینی انتقال داده و در خصوص جایگزینی این دو جایگاه رفیع بی‌توجهی صورت گرفته است.

باید پرسید چرا مسؤولان شهرستانی و استانی به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی شهر دیشموک توجهی نمی‌کنند.

شهری که متاسفانه این روزها به جای شنیدن صدای اذان، صدای ارگ بیشتر به گوش می‌رسد.

===============

گزارش از آرش آهنگ

===============

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک