آخرین اخبار

5. دى 1395 - 9:13   |   کد مطلب: 7262
وی با اشاره به کاهش تلفات دامی طی نه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته، انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه را از عوامل تلفات دامی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، کرم الله کیانی که به همراه فرماندار کهگیلویه و مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مناطق روستایی دیشموک بازدید داشت، در جمع مردم با بیان اینکه، طرح پیشگیری و کنترل بیماری مشترک بین انسان و دام در بخش های کهگیلویه آغاز شد، افزود: این طرح از روستاهای بخش دیشموک کلید خورده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه گفت: در قالب این طرح از مناطق دورافتاده شامل اسفندان، سرهنگ علیا و سفلی، سردو و تلخاب سرکشی و مشکلات دامداران این مناطق بررسی شد.

 

کیانی‌اصل افزود: اکیپ دامپزشکی همراه ضمن معاینه و شناسایی دام‌های آلوده به بیماری مشترک و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توصیه‌های لازم درباره راه‌های مقابله با این نوع بیماری را ارائه دادند.

وی از توزیع رایگان اقلام دارویی بین دامداران این مناطق خبر داد و گفت: 46 لیتر سم، 80 بسته پودر لوامیزول و تعدادی واکسن پی.پی.آر به ارزش 20 میلیون ریال بین دامداران توزیع شد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه با بیان اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی در حوزه درغک در حال اجرا است، تصریح کرد: در قالب این طرح تاکنون 12 هزار رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

 

کیانی‌اصل با بیان اینکه، در حوزه دیشموک نیز 15 هزار رأس گوسفند و بز علیه این نوع بیماری واکسینه شدند و عملیات واکسیناسیون ادامه دارد.، خاطرنشان کرد:  27 هزار رأس دام سبک از جمعیت 120 هزار رأسی دام در بخش دیشموک، واکسینه شده است.

 

وی با اشاره به کاهش تلفات دامی طی نه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته، انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه را از عوامل تلفات دامی عنوان کرد.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک