آخرین اخبار

18. آذر 1395 - 13:43   |   کد مطلب: 6993
فرمانده حوزه مقاومت بسییج امام محمدتقی(ع) دیشموک عنوان کرد:
امربه‌معروف‌ونهی ازمنکر از مهمترین واجبات الهی است+عکس
فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک گفت: قیام امام حسین(ع) شاخص ترین حرکت جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و مردم باید در اجرای این دو فریضه به سید الشهدا(ع) اقتدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  فرمانده حوزه مقاومت بسییج امام محمدتقی(ع) دیشموک با اشاره به برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج و تشکیل شوراهای امر به معروف، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این شوراها با قوت و اثرگذاری بیشتری در سطح منطقه ایجاد شود.

 

 

 

ستواندوم پاسدار اسماعیل معززی در این نشست بر ضرورت اجرای قوانین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

 

معززی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا معروفات و منکرات حوزه پیرامونی را شناسایی کنیم و با برنامه‌ریزی در ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات کوشا باشیم.

وی گفت: قیام امام حسین(ع) شاخص ترین حرکت جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و مردم باید در اجرای این دو فریضه به سید الشهدا(ع) اقتدا کنند.

 

فرمانده حوزه بسیج دیشموک با اشاره به برخی از معروفات و منکرات گفت: معروفات و منکرات بسیار هستند؛ اما می‌توانیم به دو جنبه فردی و اجتماعی اشاره کنیم که هر کدام تأثیر خود را دارند و بیشتر موضوعات اخلاقی را در برمی‌گیرند.

 

معززی با اشاره به معروفاتی چون راست‌گویی، خدمت صادقانه، اخلاص و کسب روزی حلال اظهار کرد: این مصادیق معروف مقابل مصادیق منکر چون دروغ‌گویی، لقمه حرام، توجه نکردن به کار با اخلاص و دزدی از کار که باید همه این‌ها بررسی و راهکار برای آن ایجاد شود، مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه، امر به معروف محور همه برنامه به ویژه عرصه فرهنگی می باشد، یادآور شد: این امر باید در دستور کار قرار بگیرد.

معززی، به ضرورت توجه به احیای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج اشاره کرد و گفت: برای حفظ هر جامعه از فساد و انحراف و سقوط، نظارت همگانی و در بعضی از موارد، نظارت گروهی اشخاص لازم و ضروری است تا افراد صالح بر آن چه بر جامعه می گذارد، نظارت داشته باشند و جامعه و فرد را از «رفتن به سوی فساد و انحرافات» محفوظ نگاه دارند.

 

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک گفت:  بر اساس همین استدلال، از مهمترین و عظیم ترین فرایض و واجبات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک