آخرین اخبار

23. مهر 1395 - 0:23   |   کد مطلب: 6426
امام جمعه دهدشت، طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه‌نشینی را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد .

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی ظهر امروز در بازدید از برخی مناطق حاشیه‌نشین این شهر، اظهار کرد: به نظر می‌رسد آنطور که لازم است در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار نکرده‌ایم.

امام جمعه شهر دهدشت با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به مرور زمان دامن همه افراد جامعه را خواهند گرفت، افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه‌نشینی را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: باید با هم‌اندیشی، تعامل و اقدامی جامع این موارد را کنترل و مهار کنیم.

این مسؤول برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق پرخطر را یکی از راه‌های مهم و اصولی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد، یادآور شد: باید از طریق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و عملی این موارد را مهار کنیم.

حسینی اعتیاد را یکی از موارد مهم آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: این موضوع بلایی خانمانسوز است که در حال متلاشی کردن جامعه است.

این مسؤول مذهبی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه و این استان، گفت: تا همین چند سال پیش چنین مواردی مورد نکوهش مردم بود و حتی اگر دختر یا پسر خانواده‌ای طلاق می‌گرفتند آنرا مخفی می‌کردند.

وی ادامه داد: اما امروز متاسفانه این موضوع در حال افزایش بوده و برخی مردم پیشاپیش آنرا تبلیغ می‌کنند.

حسینی، حاشیه‌نشینی و افزایش افت تحصیلی در مدارس را از دیگر موارد مورد توجه بیان کرد و گفت: طرح این مسایل و اظهار نگرانی در مورد آنها به تنهایی کارساز نبوده و مشکل را حل نمی‌کند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه نشست‌ها و جلسات متعددی برگزار و مصوباتی نیز در پی داشته است، بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی جهت پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی توسط مسؤولان استانی تاکید کرد.

وی دانش‌آموزان، نوجوانان، جوانان و دانشجویان را سرمایه‌های جامعه بیان کرد و یادآور شد: باید روی این سرمایه‌ها کار کنیم.

حسینی تصریح کرد: اگر روی این سرمایه‌ها کار نکنیم و برای آنها وقت هزینه نکنیم بسیاری از زحمات ما به هدر خواهد رفت.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و جذاب و تلاش مسؤولان جهت افزایش اشتغال برای جوانان را از مهم‌ترین راهکارهای عملی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک