آخرین اخبار

15. مهر 1395 - 12:01   |   کد مطلب: 6376
در حالی که آغاز مهر برای کودکان و دانش آموزان ابتدایی تداعی کننده زیباترین روزهای عمر و دوران تحصیل یک دانش آموز به شمار می رود شرایط در یکی از نزدیک ترین روستاها به مرکز شهرستان دنا به گونه دیگری رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در حالی که آغاز مهر برای کودکان و دانش آموزان ابتدایی تداعی کننده زیباترین روزهای عمر و دوران تحصیل یک دانش آموز به شمار می رود شرایط در یکی از نزدیک ترین روستاها به مرکز شهرستان دنا به گونه دیگری رقم خورده است.

 

چهره غم انگیز و بی شور و نشاط کودکان روستای کوخدان و دهنو بخش مرکزی از حرکت رو به عقب در مسیر خاموشی ذهن این کودکان حکایت دارد.دانش آموزانی که تصورشان از مدرسه تنها همین است که میبینند.

 

safiredena.ir

 

مدارس کوخدان و دهنوی شهرستان دنا این روزها به جای تعلیم و علم آموزی دانش آموزان، به عقده حقارتی تبدیل شده که عرق شرمش را میتوان بر جبین دانش آموزانش دید.درب و کلاس و اتاقهایی مربوط به 50 سال پیش که دیگر نای ماندن بر جای ندارند و هر آن ممکن است بر سر دانش آموزانش به ویرانه ای تبدیل شود.کلاسهایی رنگ و رو رفته و مخروبه ای که جای مار و موشهای روستا را تسخیر کرده است!

 

وضعیت بغرنج این مدرسه باعث شده تا دانش آموزانش از ترس آوار به حیاط مدرسه و سرما و گرمای پاییز دنا پناه بیاورند تا به جای تحصیل تمرین تهذیب کنند !

 

safiredena.ir

 

جدای از تخریب بخشهای زیادی از سقف مدرسه کوخدان و شر شر آب در کلاس درس در زمان بارندگی ها و وضعیت فجیع بهداشتی و قطعی برق، بوی نفتی که در راه روی مدارس دهنو و کوخدان به مشام میرسد حکایت دیگری است که هوش را از سر هر دانش آموز آینده سازی می رباید.

 

این روزها جمعیت زیادی از اولیای دانش آموزان این مدارس که سالها داد سر داده بودند و دادخواهی نیافتند ترجیح دادند فرزندانشان را با هزاران مشقت و هزینه های سرسام آور به مدارس سی سخت و یاسوج روانه کلاس درس و بحث کنند و یا بار سفر از محرومیت مادر زادی این دیار ببندند.

تصاویر تکمیلی: 
 
 گزارش: سفیر دنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک