آخرین اخبار

23. شهريور 1395 - 13:03   |   کد مطلب: 6045
فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد، ارتش این کشور یک فروند جنگنده و یک پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی را در جنوب سوریه سرنگون کرده است؛ امری که رژیم‌صهیونیستی آن را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،منابع خبری سوری امروز سه‌شنبه اعلام کردند، ارتش این کشور بامداد، یک جنگنده اسرائیلی را در آسمان قنیطره با موشک زمین به هوا هدف گرفته است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این خبر را تأیید و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروی هوایی اسرائیل ساعت یک بامداد امروز 13 سپتامبر 2016 به یکی از مواضع نظامی ما در ریف قنیطره حمله و پدافند هوایی ما با آن مقابله و یک جنگنده را در جنوب غرب قنیطره و یک پهپاد شناسایی را در غرب سعسع ساقط کرد».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، ارتش سوریه همچنین تصریح کرد، «این تجاوز آشکار در راستای حمایت دشمن اسرائیلی از گروههای تروریستی مسلح و تلاش مذبوحانه‌ای است برای بالا بردن روحیه فروپاشیده تروریست‌هاست که ناشی شکستها و تلفات سنگین این گروهها در قنیطره است». 

دقایقی بعد «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه رسمی خود در توئیتر ساقط شدن جنگنده اسرائیلی را تکذیب کرد.

ادرعی با تأیید شلیک شدن دو موشک زمین به هوای سوریه اعلام کرد که پرنده‌های اسرائیلی از منبع خطر دور بودند و آسیبی به آنان نرسیده است.

وی اشاره‌ای به ساقط شدن یک پهپاد نیز نکرد؛ پهپادی که برخی منابع سوری می‌گویند در ریف دمشق هدف گرفته شده است.

در همین خصوص، شبکه خبری المنار لبنان به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد که ارتش سوریه با این اقدام خود پیام آشکار و قاطعانه‌ای داد مبنی بر اینکه در برابر نقض حاکمیت خود دست بسته نخواهد بود.

این رسانه ها همچنین اذعان کردند: «شلیک موشک سوری به سوی جنگنده های اسرائیلی تحول بنیادی در [نوع] پاسخ ارتش سوریه است... ارتش سوریه از رهگذر اعلام سرنگونی دو جنگنده، آگاهانه وارد جنگ  شده است».

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک