آخرین اخبار

14. شهريور 1395 - 13:43   |   کد مطلب: 5888
یکی از دانش آموزان با اظهار نگرانی گفت: وقتی سر کلاس نشسته ایم بوی بد گاوداری که دیوار به دیوار ماست، تمرکز را از ما می گیرد و وقتی برای زنگ تفریح می خواهیم به حیاط مدرسه برویم، بوی بد گاوداری بیشتر اذیتمان می کند و مجبوریم به داخل مدرسه برگردیم.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، فاصله زیادی تا گچساران ندارد، بیخ گوش گچساران است. از حاشیه های این شهر به حساب می آید. روستا های چهار بیشه.

وارد روستا که شدیم، هنوز به وسط های چهار بیشه بالا نرسیده بودیم که مردم را در حالی که دماغشان را می گرفتند از خیابان رد می شدند. نام خیابان را «بو گندو» گذاشته بودند.

خیابان بوگندو، خیابان اصلی و بزرگترین و پر رفت و آمد ترین خیابان چهار بیشه است.  درست وسط این خیابان، یک مجموعه گاوداری، درست بین خانه های مسکونی و دیوار به دیوار انها قرار دارد.

در همسایگی این گاوداری ۲ مدرسه دخترانه وجود دارد. دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی دخترانه. درست دیوار به دیوار گاو داری.

بوی گند این خیابان و گاوداری مهمان هر روزه دانش آموزان این دو مدرسه است.

بعضی از دانش آموزان روستایی که برای طرح فراغت تابستانه به مدرسه ای در چهاربیشه پایین رفته بودند تا در برنامه های اوقات فراغت دانشجویان جهادی دانشگاه آزاد گچساران شرکت کنند، از این وضعیت اظهار گلایه و ناراحتی می کردند.

تنها خواسته این دانش آموزان رفتن گاوداری از روستایشان به حاشیه روستا و در مکانی دورتر بود.

یکی از دانش آموزان با اظهار نگرانی گفت: وقتی سر کلاس نشسته ایم بوی بد گاوداری که دیوار به دیوار ماست، تمرکز را از ما می گیرد و وقتی برای زنگ تفریح می خواهیم به حیاط مدرسه برویم، بوی بد گاوداری بیشتر اذیتمان می کند و مجبوریم به داخل مدرسه برگردیم.

دانش آموز دیگری تنها خواسته و آرزویش را رفتن گاوداری از روستا واز کنار مدرسه شان می داند.

مادران دانش آموزان با ناراحتی از وضعیت سلامت فرزندانشان خواهش می کردند که به مسئولان بگویید گاوداری را از این روستا منتقل کنند و یا لالقل از کنار مدرسه دخترانه جابه جایش کنند.

بیماری های ناشی از نزدیکی حیوان به محیط زندگی انسان از جمله انواع شپش و پشه، تهدیدی بر سلامتی مردم روستا و دانش آموزان دختر این دو مدسه به حساب می آید.

روبروی مدرسه های چهار بیشه تلی از کود گاوها روی هم تلمبار شده است که بو و حشرات جمع شده، تا دویست متر جلوتر نیز خانواده ها و دانش آموزان را اذیت می کند.

گفتنی است این روستا نزدیک به هزار خانوار جمعیت دارد و محل زندگی والدین اولین و دومین شهدای دانشجوی انقلاب است.

لازم به ذکر است چهار بیشه ها، در فاصله ای کمتر از ۵ کیلومتری گچساران قرار دارند، گچساران، شهر میرشکار این روزهای رسانه های استان…

آیا میرشکار به شکار مشکلات مردم این روستا در  ۱۰ دقیقه ای محل سکونتش می رود؟…

روستای چهار بیشهروستای چهار بیشهروستای چهار بیشهروستای چهار بیشه

روستای چهار بیشهروستای چهار بیشه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک