آخرین اخبار

30. مرداد 1395 - 15:07   |   کد مطلب: 5800
فعال سیاسی و رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه اکنون ماه های آخر دولت تدبیر و امید است، امیدی نداریم که سفر هییت دولت نتیجه کارگشایی برای استان داشته باشد و سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شبیه سفر تشریفاتی و تبلیغاتی است.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، شکرالله امامی، فعال سیاسی و رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد است که سوابق دبیری آموزش و پرورش، فرماندار اسبق شهرستان چرام و مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نیز  در کارنامه دارد، با حضور و بازدید از پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس، پیرامون مسائل استان گفت وگویی با این پایگاه خبری انجام داد که بخش اول این گفت وگو منتشر می شود. در روزهای آینده نیز بخش بعدی این گفت و گو منتشر خواهد شد.

 بخش اول این گفت و گو قبل از سفر هییت دولت به استان انجام شده و بخش دوم که در روزهای آینده منتشر می شود مربوط به بعد از سفر دولت خواهد بود.

 

وی با بیان این که مردم استان ما ثابت کرده اند که در وفاداری به نظام مانند در شرکت در جنگ تحمیلی، حضور در مراسمات و راهپیمایی ها و دیگر امور انقلابی همواره خوش درخشیده و رتبه اول را داشته اند گفت: هرچند این دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد بی مهری کرد اما مردم شریف استان حتما مانند دیگر عرصه ها در  استقبال از هییت دولت یازدهم هم حتما خوش خواهند درخشید.

 

 
 
روش و فکر این دولت در سفر به استان ها مانند دولت سازندگی است

امامی افزود: سفردولت به استان های کشور در راستای خدمت به مردم است. درباره سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدیم که استان ما به دلیل شرایطی که دارد یعنی از سویی وجود منابع غنی طبیعی، نفت و گاز و .. اما از سویی بیداد بیکاری و سایر آسیب های اجتماعی درآن ( که البته دلیلی بر ناکارآمدی مدیران و مسئولان این استان است) باید در ردیف مناطقی قرار می گرفت که جزو اولین سفرهای استانی باشد اما بالاخره این گونه نشد و دولت سفر خود را چند ماه مانده به پایان کار 4 ساله اش گذاشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: به عقیده من دلیل این تأخیر هم به مبانی فکری دولت روحانی برمی گردد. روش و فکر این دولت در سفر به استان ها مانند دولت سازندگی است.  دولت هاشمی رفسنجانی هم تنها به دنبال توسعه بود و به عدالت توجه زیادی نمی کرد. آن دولت هم مانند این دولت بیشتر به مناطقی توجه می کردند که توسعه یافته تر از سایر مناطق باشد.

 

ما در استان شاهد نوعی قوم گرایی در مدیریت هستیم 

فرماندار اسبق چرام اظهار کرد: حقیقت این است که رییس جمهور پروژه بزرگ و قابل ملاحظه ای برای افتتاح در استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد. پروژه های موجود همه متعلق به دولت نهم و دهم هستند. بنابراین در شرایطی که دولت هیچ پروژه مهمی برای افتتاح در استان ندارد، مهمترین دستاوردی که دولت می تواند برای استان داشته باشد انتخاب و انتصاب مدیران کارآمد و شایسته در استان به جای مدیران ضعیف فعلی است. باید گفت ما در استان شاهد نوعی قوم گرایی در مدیریت هستیم که گاهی حتی مسایل سیاسی متاثر از آن است. توقع ما از دولت این است که اگر هنری دارند و می خواهند به کار بیندازند بستری برای بیکاری و اشتغال جوانان فراهم کنند که بیکاری در استان بیداد می کند.

 

 

امامی با بیان این که دولت به وعده هایش در استان ما عمل نکرد افزود:با وجود خدمات ارزشمند نظام به استان، اما آن چه رییس جمهور روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی اش گفت در استان ما انجام نشده و امروز شاهد رکود، بیکاری و وضعیتی هستیم که از هر کسی که بپرسید می گویند همه چیز قفل شده است.

این چهره سیاسی ادامه داد: در 4 سال دولت حسن روحانی در تمام شاخص های توسعه متاسفانه استان ما افت داشته است. بنابر آمارهای رسمی دولت، متاسفانه آمارهای بدی در رشد بیکاری، طلاق، خودکشی و سایر اسیب های اجتماعی در استان داریم.

امامی گفت: وضعیت این استان باید در شاخص های ازدواج، مسکن و اشتغال بهبود یابد و باید این موضوع در سفر هیئت دولت به استان سرلوحه کار باشد اما با توجه به اینکه اکنون ماه های آخر دولت تدبیر و امید است، امیدی نداریم که سفر هییت دولت نتیجه کارگشایی برای استان داشته باشد. سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شبیه سفر تشریفاتی و تبلیغاتی است. دلیل آن هم این است که اگر براساس وضعیت استان تصمیم گیری می شد این سفر باید بسیار زودتر انجام می شد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک