آخرین اخبار

4. مرداد 1395 - 12:25   |   کد مطلب: 5652
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: سرانجام رساندن پروژه معدن فسفات چرام با تولید 400 شغل مستقیم کمک بزرگی به اشتغال این منطقه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری چرام با اشاره به آموزه‌های دینی و با تأکید بر این مطلب که خداوند بر همه اعمال ما ناظر است، اظهار کرد: اگر متدین بوده و قبول داشته باشیم که خداوند می‌بیند، خدمتمان به مردم عادلانه و صادقانه بوده و به‌یقین کارها را به‌خوبی پیش خواهیم برد.

هاشمی‌پور با اشاره به اینکه گاهی تعاریف و تمجیدها برای منافع شخصی است، عنوان داشت: به چنین مباحثی توجه نکرده بلکه به شعار «خدا ما را می‌بیند»، معتقد بوده و عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌ها استفاده کنیم، زیرا فرصت‌ها همچون برق می‌گذرند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، ولایت‌فقیه و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری به‌عنوان ادامه‌دهنده راه امام راحل، امنیت پایداری که ما داریم در هیچ جای دنیا پیدا نخواهد شد.

هاشمی‌پور اضافه کرد: چنین امنیتی در کشورهای دیگر همانند عراق به دلیل عدم وجود رهبری با تدبیر و مدبر، وجود نداشته و ما باید چنین امنیتی را قدر بدانیم.

وی افزود: خوشبختانه با کار خوب دستگاه قضایی امنیت خوبی در شهرستان‌های چهارگانه حوزه انتخابیه وجود دارد و با استفاده از این امنیت می‌توانیم دست‌به‌دست هم دهیم و مشکلات را رفع کنیم.

نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران باید در انجام کارهای خود خدا را در نظر داشته باشند و با جدیت کار کنند، گفت: در مجلس شورای اسلامی هرروز مدت‌زمان گذشته از دوران نمایندگی را بر روی مانیتور جلوی خود به ما نمایش می‌دهند در آنجا به نماینده کناری خود گفتم هرروز که می‌گذرد فرصت ما برای کار کردن کمتر می‌شود پس باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم.

وی در بخش بعدی از سخنان خود به موضوع جلسه اشاره داشت و با تأکید بر این مطلب که هر نشست و همایشی باید خروجی داشته باشد، متذکر شد: بیائید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و از فرصت‌ها استفاده کنیم، بحث قانون‌گذاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

هاشمی‌پور به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به اقتصاد و فرهنگ اشاره داشت و تصریح کرد: در کمیسیون‌هایی که هستیم دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را به جد پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از همه مردم درخواست کمک کنید، چرام در سایه امنیت و تولید شغل، نیاز به حواشی ندارد و اگر کار و شغل برای جوان باشد کار دستگاه قضایی هم راحت می‌شود، زیرا جرم کاهش می‌یابد.

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی در بخش بعدی از سخنان خود به پروژه معدن فسفات چرام اشاره کرد و عنوان داشت: طی جلسات متعدد بالاخره پرونده شرکت آیرما بسته شد و فرصت سوزی‌های این چند سال اخیر به پایان رسید.

وی متذکر شد: در 12 جلسه که در این خصوص با حضور برخی مدیران و نمایندگان این شرکت و برخی مسئولان اقتصادی انجام گرفت در آخرین جلسه که دیروز انجام شد پرونده آیرما بسته شد و سازمان اقتصادی کوثر عهده‌دار به سرانجام رساندن این پروژه شد که با تولید 400 شغل مستقیم کمک بزرگی به اشتغال منطقه خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که با رئیس سازمان صنعت و معدن هماهنگی شده که قراردادهای لازم در خصوص معدن فسفات چرام بسته شود، گفت: در سفر آتی رئیس‌جمهور کلنگ احداث این پروژه به زمین زده می‌شود که همه کار و بهره‌برداری از این پروژه را ببینند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به جاده طسوج نیز اشاره داشت و از آسفالت این جاده خبر داد و ابراز کرد: همان‌طور که به مردم این منطقه قول داده شد، در حال آسفالت کردن مهم‌ترین بخش جاده هستیم، ضمن اینکه قرار شد بنیاد مسکن هم به منطقه طسوج ورود پیدا کند.

هاشمی‌پور تصریح کرد: برخی از وسایل ادارات بنا به دلایلی راکد می‌مانند و خاک می‌خورند، این وسایل عمر مفید و محدودی دارند به هر نحو ممکن از این وسایل استفاده کنید و کارها را جلو ببرید.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از منابعی غیر از منابع دولتی در پیش بردن برنامه‌های توسعه‌ای گفت: همه می‌دانند که منابع دولتی محدود است مثلاً منابع ماده 180 محقق نشد درصورتی‌که سازمان‌های غیردولتی مانند بنیاد برکت خود به اندازه یک دولت می‌تواند در تأمین منابع و پیشبرد پروژه‌ها کمک‌کار باشد.

نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی به مراجعات و تماس‌های مردمی نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم از من ناراحت نشوند اما ضرورت دارد به من فرصت دهند تا به پیگیری کارهای عام‌المنفعه بپردازم و لازم است همه ادارات به خط شوند و هر کس هر کاری می‌تواند انجام دهد تا کارها پیش برود.

منبع:فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک