آخرین اخبار

23. تير 1395 - 12:51   |   کد مطلب: 5551
سال گذشته یکی از حوزه های برگزار کننده کنکور سراسری در یاسوج از حضور خواهران چادری به سالن آزمون خودداری کرد و ورود به سالن امتحان را منوط به حضور بدون چادر در جلسه قرار داد که این موضوع بازتاب فراوانی در رسانه های کشوری و استانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ماجرا از گلایه جمعی از داوطلبان دختر کنکور رشته تجربی شهر یاسوج و خانواده های آن ها به دلیل جلوگیری از ورود داوطلبین خانم چادری برای شرکت در جلسه کنکور سراسری آغاز شد.

این حوزه برگزار کننده کنکور سراسری در یاسوج، ورود به سالن امتحان را منوط به حضور بدون چادر در جلسه قرار داد که این موضوع بازتاب فراوانی در رسانه های کشوری و استانی داشت.

 

 پس از این بود که ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در تماس تلفنی با صبح زاگرس اظهار داشت: با توجه به گزارش منتشر شده توسط سایت خبری صبح زاگرس سالن آزمون شهید بهشتی یاسوج مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده که این اتفاق در آن رخ داده افتاده است. وی بیان کرد: در صورت صحت این موضوع مسئول حوزه این سازمان بر خلاف ضوابط این سازمان عمل کرده است. خدایی عنوان کرد: سازمان سنجش و آموزش کشور این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد و بر اساس ضوابط با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد. وی ابراز داشت:گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری تجربی در شهر یاسوج در کل کشور اولین گزارشی است که تاکنون منتشر شده است و در خصوص این موضوع و عدم رعایت ضوابط و مقرراتی است که این سازمان اطلاق کرده است.وی تصریح کرد: انجام این عمل در پی بی سلیقگی مسئول برگزاری آزمون در این حوزه بوده و  با هر کسی که مسئول این حوزه بوده بر خورد جدی خواهد شد.

 

پس از بازتاب وسیع خبر جلوگیری از حضور خانم های چادری به جلسه کنکور در یاسوج که با واکنش رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور و پیگیری های دیگر نهادهای نظارتی کشوری همراه شد، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد که تحت فشار زیاد قرار گرفته بودند به جای بررسی موضوع و تذکر یا برخورد با خاطیان به طور کامل این خبر را تکذیب کرده و یکی پس از دیگری در مصاحبه با رسانه ها، خبر جلوگیری از حضور خانم های چادری به جلسه کنکور در یاسوج را دروغ خواندند. این در حالی است که انتشار تصاویری از چادرهای رها شده داوطلبین خانم در اطراف سالن آزمون و اذعان داوطلبین و خانواده های آن ها جایی برای تکذیب این حقیقت باقی نگذاشته بود.

 

هرچند افراد مطلع دلیل تکذیب این خبر را تحت فشار قرارگرفتن مسئولان استان می دانستند و رسانه ها نیز در آن برهه برای حفظ آبروی استان از بازتاب بیشتر این رویداد خودداری کردند اما امید است در کنکور سراسری امسال شاهد این گونه بی سلیقگی ها نباشیم. امیدواریم مسئولان استان نیز در صورتی که با موضوعات اینچنینی برخورد کردند به جای تکذیب با شجاعت از مردم عذرخواهی نموده و به دنبال رفع مشکل باشند. عذرخواهی همان کار پسندیده ای است که دولت روحانی این روزها برای نجات از فاجعه فیش های حقوقی مدیرانش انتخاب نموده است.

 

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک